1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
roku
Aurinkosuoja

Moro!

Onks kellään suositella mitään hyvää aurinkosuojavoidetta, jotain total block:ia tai muuta joka toimii. Kohta meinaan taitaa tarvita kun olen lähdössä korkealle ja auringonpaisteeseen. Ei kuitenkaan mitään semmosii mistä jää paksu kerros lärviin (tulee oltua ihmisten ilmoilla)

voiteen täytyy olla sellainen joka mielellään kestää pitkään, ettei tarvi olla koko ajan lisäämässä. Mielellään hyvin imeytyvä aurinkosuoja????????

t.roku :oops:

Anonyymi

Luulisi, että ihan normaali vaikkapa Nivean 16 kertoiminen riittää. Tosi kovaan auringonpaisteeseen sitten nuo 25-35 kertoimiset sunblockerit on hyviä. Kaupoista ja kemikalioista löytyy.

Paakari

Itse olen huomannut, että esim. Alpeilla käydessä kannattaa kävellä lokaaleihin putiikkeihin kylissä ja tsekata mitä aurinkovoiteita siellä myydään - voiteet hyviä ja usein halvempia kuin esim. Hesassa. Oman suhteellisen vaalean ihon punoittumisen esti tänä keväänä Piz Buinin 30-kertoiminen todella hyvin (aurinkoinen viikko 1500-2500 metrissä).

Anonyymi

Eikös noita ole kauppojen hyllyt väärällään?

Alppien lumille olen vedellyt nokkaani jotain Suomesta napattua 25-30 Piz buinia, eikä ole palanut. Suojakertoimen suhteen pelaisin varmanpäälle.

zorro

Joo mikään 16 kertoiminen piz buini ei ole yhtään mitään jos könytään kesäpäivä alpeilla (siis lumella)! Olen oman pärstäni polttanut todella pahasti 36 kertoimisella Nivealla vaikka sitä oli naamassa koko ajan näkyvä kerros ja lisäilin tosiaan joka toinen tunti ainakin! Enkä ole muuten kovin helposti palavaa ihotyyppiä, että nyt on ensiapulaukussa apteekista ostettua sinkkipastaa!! Kaveri haki samaisella reissulla itselleen Nixin apteekista samanlaista ja suositteli! Riippuu tietenkin kuinka korkealla kuljetaan, mitä ylemmäs mennään, sitä enemmän UV:ta!

Anonyymi

Kaikki "maitomaiset" Niveat ovat syvältä ja poikittain. Oli kerroin mikä tahansa. Merkittävästi parempaa tavaraa ovat "tönkömmät" voiteet, kuten Piz Buin ja Ambre Solaire. Vai miten ne nyt kirjoitetaankaan. Noista kun ottaa pikkulapsille tarkoitetun 30 kertoimisen tahnan, niin jo toimii.

Nämä ei siis ole mitään sinkkitahnoja, joten imeytyvät ihoon ja voit kävellä ihmisten ilmoilla. Muista vaan laittaa riittävä kerros ja jos kovasti hikoilet, niin lisää pari kertaa päivässä.

Kierrä ne Nivean maidot kaukaa, jos hipiä on herkkä. Kokemusta ikävä kyllä on.

Anonyymi

ja kun muistaa pistää ajoissa sen naamaan, niin homma toimii, mitä nyt sitten ikinä lätkiikin menemään. ite ainekin joudun aina kiroamaan, kun muistan just siellä paikan päällä et "ai ne rasvat jäikin nyt vielä laittamatta naamaan" ja sitten yrittää hikoilevaan naamaan sitä läpsiä, eikä tietenkään mitään auta ku ei ehdi imeytyä.