1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi

Kun teltta on lämmin, imeytyy vetoketjujen raoista yms. niin paljon tuoretta ilmaa sisään, ettei ongelmaa taida olla.

Retkeilijä

Kuinkas käy lämmitetyn ja 'likaisen' ilman ? En kyllä käyttäisi normaali bensaa teltassa ollenkaan... saattaa tulla pää hieman pipiksi Smile

- If ain't broken, don't fix it ! -

Anonyymi

Retkeilijä wrote:
Kuinkas käy lämmitetyn ja 'likaisen' ilman ? En kyllä käyttäisi normaali bensaa teltassa ollenkaan... saattaa tulla pää hieman pipiksi Smile

Yleensä käytetään puhdistettua bensaa (jolla ei itse asiassa ole paljoakaan tekemistä bensiinin kanssa). Siitä puuttuvat kaikki lisäaineet jotka ovat ihmiselle vaarallisia.

Anonyymi

Mulla on kyseinen Joutsen Halla EXT (untuva) ja olen yöpynyt sillä 3000m -10C oloissa taivasalla/teltassa usean viikon ajan putkeen. Ei tosin jäätikkö eikä paljon lunta.

Jonkun verran kirosin pussin kostumista. Pussi oli lähes läpimärkä aamuisin ja parina yönä jäi unikin vähemmälle kylmyyden takia. Kaveri nukkui vieressä intin pussissa (kuitu) eikä valittanut ollenkaan. Joka tapauksessa selviydyin ja käytän samaa pussia tänäkin kesänä jäätikköreissulla.

Suomessa olen nukkunut kyseisellä pussilla hangessa -15C ja silloin ei ollut valittamista muusta kuin varpaiden lievästä jäätymisestä. Vetoketjun päästä taisi päästä viileyttä.

Veikka G käyttää ainakin virallisesti Joutsenen untuvapusseja.

-v-

Anonyymi

Ruka EXT:n(-40 pussi) kanssa on tullut koluttua Lyngeniä ja kotimaan kolkkia lumiluola-/telttamajoituksessa. Ei mitään valittamista. Ko makuupussukka on yks parhaista kavereistani reissussa, aina sen pakkaan mukaan tuntien iloa ja lämpöä Smile

Enpä tiedä josko joku on jo ajatuksen ilmoille heittänyt, kun en jaksanut kaikkia viestejä lukea, mut ite käytän untuvan kuivaamiseen Sigg:iä. Eli alumiininen juomapullo täyteen kiehuvaa vettä, korkki huolella kiiinni ja pullo pussiin vaikka jalkojen väliin (nam). Haihduttaa aika hyvin kosteutta vaikka yön aikana. Aamusella on sitten mukava kaivella pussin kätköistä lämmintä vettä juotavaksi... Samaa shysteemiä voi käyttää untsatakille ja kosteille kengille.

Mut eniten kantsii satsata siihen makuualustan laatuun, kylmä pylly ei oo kiva Wink

Sivut