1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
tanjakarpela
Vaimolle kengät talveksi.

Isäinpäivän lähestyessä mietin, että hankin vaimolle kengät jäälle ja miksituuraan.
Oikeastaan mietin kahden välillä, mutta kun ei ole omaa kokemusta niin osaisko joku antaa lausuntoa:
LaSportiva Batura ja Kayland M11.

Filemon

[quote author=tanjakarpela link=topic=27858.msg165945#msg165945 date=1257510865]
Isäinpäivän lähestyessä mietin, että hankin vaimolle kengät jäälle ja miksituuraan.
Oikeastaan mietin kahden välillä, mutta kun ei ole omaa kokemusta niin osaisko joku antaa lausuntoa:

Baturat on aika lämpimät tossut yli miinus kymmenen lämpötiloille, joten kannattais varmaan katsoa muutakin valikoimaan. Itse suosittelisin Sportivan Trango-sarjan kenkiä. Täällä on löpisty viimeksi melkein samasta aiheesta:
http://www.relaa.com/index.php?topic=24599.0
Itse suunnittelin hankkivani Baturat jos tulee tarve oikeasti lämpimämmille kengille, tosin nykyisillä Trango Extreme Evo Light GTX:illä on pärjännyt aika monipuolisesti joka paikassa. Kaylandeista ei ole kokemusta.

-Filemon

Miksu

[quote author=tanjakarpela link=topic=27858.msg165945#msg165945 date=1257510865]

Itse miettisin myös noita Trango -sarjan kenkiä. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen Trangon Primeihin. Niitä on koeajettu niin Alpeilla kun Lapissakin. Vielä on lämmöt riittäneet, vaikkakin -15 asteen kohdalla jäpittäessä vähän kipristelyksi meneekin. On kevyt ja mukava kenkä kokonaisuudessaan ja ainakin itselleni on riittävän tarkka ja istuu hyvin jalkaan. Baturat on sitten jo pykälää raskaammat kengät ja niillä pärjää vielä "kovemmissa" olosuhteissa.

http://www.lasportiva.com/catalogue/catalogo.php?cat=1&cod3=600&Language=EN

Yksi vaihtoehto voisi olla vielä tämä:

http://www.lasportiva.com/catalogue/catalogo.php?cat=1&cod3=281&Language=EN

Itse päätyisin tuohon (tai siis miesten malliin) jos nyt ostaisin, koska malli pitää paremmin vettä gore-texin ansiosta.

-Teach people how to think, not what to think-

Filemon

[quote author=BantamGrappler link=topic=27858.msg166086#msg166086 date=1257689305]
Yksi vaihtoehto voisi olla vielä tämä:

http://www.lasportiva.com/catalogue/catalogo.php?cat=1&cod3=281&Language=EN

Itse päätyisin tuohon (tai siis miesten malliin) jos nyt ostaisin, koska malli pitää paremmin vettä gore-texin ansiosta.

Jos noi on yhtään Nepal Extremien tyyppiset rakenteeltaan, niin mä en suosittele. Trangoilla on huomattavan paljon parempi kävellä ja niissä on todella paljon parempi tuntuma. Tekee ison eron tiukemmalla jäällä tai mikstalla.

-Filemon

j-j

Toinen ääni Trango Extreme Evo Light GTX:lle, tuohon kaavailemaasi käyttöön mainiot, ja tosiaan myös gore-tex kalvo löytyy, ehdoton plussa monipuolisessa käytössä. En myöskään suosittele Nepal Extreme tyyppisiä kenkiä, ovat tosiaan kurjat kävellä (ollut itsellä aiemmin jääkiipeilykäytössä), ja tuntuma kiipeilyssäkin on huono. Toki tukea niistä saa enemmän, mm. pohja ei taivu juuri lainkaan, joten osittain makuasiakin.

tanjakarpela

Kiitos kovasti. Sen verran hämmentäisin vielä, et pitäis päästä sovittaan,  eukko ei suostu tilaamaan mitään. Nopeasti en trangoja löytänyt suomalaisista kaupoista, ellei siellä tampereessa sitten prisma myy näitäkin..
Tosin kaikki muutkin tohon aluksi mainitsemaani tarkoitukseen hyvät kengät käy, kunhan niitä voi jossain sovittaa.

Miksu

[quote author=tanjakarpela link=topic=27858.msg166161#msg166161 date=1257786600]
Kiitos kovasti. Sen verran hämmentäisin vielä, et pitäis päästä sovittaan,  eukko ei suostu tilaamaan mitään. Nopeasti en trangoja löytänyt suomalaisista kaupoista, ellei siellä tampereessa sitten prisma myy näitäkin..
Tosin kaikki muutkin tohon aluksi mainitsemaani tarkoitukseen hyvät kengät käy, kunhan niitä voi jossain sovittaa.

Tampereen Kalevan Prismassa on laajahko valikoima La Sportivan kenkiä. Ja taitaapa olla monista vielä useita kokojankin. Jos matka ei ole pitkä, niin kannattaa poiketa kokeilemaan. Ja tämä ei ollut maksettu mainos, koska minulla ei ko kaupan kanssa ole mitään tekemistä.

-Teach people how to think, not what to think-