1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Rottefella Chili, ongelmia

Tuliteriin telluihin totutellessa lähti suksi jalasta kaks kertaa parin päivän aikana, siteen kiristysruuvi? aukesi itsestään kummallakin kertaa ja side

"katkesi" vaijerin ja jousen liitoksesta. Mitään vakavampaa ei sattunut mutta kolmatta kertaa en aio moista kokea.

Minkälaisia kokemuksia on ko. siteestä? Paraneekohan vika kiristämällä ruuvit uhkatiukalle ruuvilukitteen kera vai onko tyyppivika, Riva 2:sen kanssa ei ole moisia harmeja ollut.

topiter

liimaa liimaa, yhdet vastaavat on itellä ollu, mutta loctite korjaa asian hyvin

Anonyymi

Siis oliko kyseessä ne chilit joissa on se kierrehässäkkä (samanlainenkuin esim. rivaZ:ssa) vai ne Cobrat, joissa on kiinteä metallipötkylä jossa on joku jousi sisällä? Chileissä olevan kierrehässäkän päässä oleva ruuvi voi löysistyä ja sitten ne aina katkeilee, tähän auttaa kunnon kiristys lenkkiavaimella.

Itsellä on ollut cobrien (kiinteä metallipötkylän sisällä jousi) kanssa ongelmia, side löystyy itsekseen päivän aikana ja suksi tippuu jalasta johonkin käännökseen. Noissa jutuissa ei ole mitään kiristysruuvia näkyvissä. Toivottavasti vika on vain siinä yhdessä kappaleessa, menee kuulemma takuuseen.

Anonyymi

Punaiset kierrehässäkkä Chilit.

Anonyymi

Sitten on eri ongelma kuin mun cobrissa.

Kokeile ensin ruuvin kiristämistä avaimella jos et ole jo kokeillut ja sitten vasta liimaa...

Anonyymi

Sama ongelma oli mullakin Chilien kanssa kun otin ne käyttöön. Kunnon kiristys sillä rottefellan kiristystyökalulla auttoi.

WorkStinx

juu... samoja ongelmia näköjään muillakin -heh!

Itellä löystyny niin Riva Z kuin Chilikin. Tos alkukaudesta olikohan Sappees tai jotain, ruuvi aukes kesken kovan väännön, vaijerin kiinnipitävä prikka taivaan tuuliin ja pannut. Eipä sitten vaijeria löytynyt rinteestä kun oli uutta lunta senverto, hukkui sinne pöperikköön -ttu!

Onneksi sain FreeHeelsistä sen kirraus avaimen - lähtee nyt kaljapullotin auki kivasti!!!! -siinä taas joku insinööri keksinyt kunnon "säätö"avaimen Wink niin ja pysyy ruuvitkin kiinni jos muistaa kirrailla välillä...

-Every dog has his day a good dog has two-

Anonyymi

ostakaa G3:n siteet! Siihe loppu mun side ongelmaat! :twisted:

tobbe

Chilithän on muutenkin varsin hauskat vempeleet. Toi ruuvien aukeilu on ihan tuttua. Lisäksi ne saattaa pitkan laskurupeaman aikana löystyä ja aueta itekseen, vaikka ne ois tiukalle väännetty. Cobrissa ei oo ollu samaa ongelmaa. Kuitenkin chilien (ja cobrien) laskutuntuma on miellyttää nykysiteistä parhaiten minua. G3:ssa ne siteiden päällyslevyt on aiheuttanu kavereilla paljon ongelmia.

Anonyymi

Quote:
G3:ssa ne siteiden päällyslevyt on aiheuttanu kavereilla paljon ongelmia.

Minkähänlaisia?? Ite olen kuullunna lähes hyvää ja melkeen ostoaikeissa, joten laittakaapas negaatioita kehiin, jos sellasia oikeesti on.

Anonyymi

ostin g3t kauden aikana eikä minkäänlaisia ongelmia, päinvastoin hyvin toimii, suosittelen!!

Anonyymi

G3 olen laskenut nyt kaksi kautta ja olen ollut varsin tyytyvainen.

ainoa ongelma ovat olleet kantalinkut, jotka murtuivat tana kevaana. kaapelit olivat kylla aika tiukalla, mutta epailen kylla matskuvikaa.

muuten siteet ovat korkealaatuiset: mono sopii justiinsa ja jouset toimivat hyvin eivatka loysty.

laskutuntuma on minun makuuni parempi kuin chileissa. G3:ssa vaijeri kiinnittyy edemmaksi kuin chileissa. talloin takasuksen karjelle ei tule niin paljoa painetta, eika suksi myoskaan haukkaa syvassa lumessa yhta helposti. side ei myoskaan runttaa varpaita vaikka olisi saadetty todella kirealle. takasuksen karjen paine on toisaalta rinteessa hyva asia, mutta mielestani G3 on monipuolisempi ja nain ollen hyva jokapaikan hoyla.

rinteessa chilit ovat kelpo pelit, mutta takamaastoihin, skinnaukseen ja offille ottaisin kylla G3:t.

taustatietoa siteista loytyy telemarktips.comin dr. telemark -osiosta.

Anonyymi

Olen tullut siihen johtopäätökseen, että cobrat ei ole parhaat mahdolliset siteet skinnaukseen... ei tunnu jousi kestävän. Onko muilla kokemuksia?

tobbe

Kaveri jolla on ollu ongelmia noitten g3:ten kanssa on kyllä iso kaveri ja laskee kisaa garmontin Triple G popoilla. Paljon voi olla ton kengän jäykkyyden vikaa tossa hommassa koska tyypeillä, jotka kisaa eri monoilla ei oo ollu ongelmia g3:sten kanssa (muuta kuin että päällyslevy on tippunu kämpille ja sen puuttuminen on huomattu vasta kabiinin ala-asemalla... Biggrin ).

Itellä on cobrat pelittäny hyvin kisoissa ja ne on tosi luotettavat ja tarkat. Mitä mä oon laskenu g3:illa nii oon tykänny myös niistä. Aika lailla sama tuntuma ku cobrissa. Chilit on kivat vapaalaskusuksissa ku ne on nii kevyet ja hajoaa kovemmissa tärskyissä, eli toimii laukasulaitteena :).