[quote author=Jipsu link=topic=28577.msg172262#msg172262 date=1265538713]
...
En mielestäni ole mitenkään väittänyt kurjuuden kaunistavan yhtään mitään (sielun olemassaolosta en ole varma), joten olet joko käsittänyt sanomani väärin, tai sitten pyrit sitä vääristelemään. Jaan näkemyksen siitä, että varusteiden tulee olla korkealaatuisia, ja itse sellaisia pyrin hankkimaan. (Minusta Haltin teltta, joka on kestänyt kuvaamaani käyttöä, on loppupeleissä hyvinkin hilleen tms. verrattavissa, eikä ole paska tuote.) Olen edelleenkin sitä mieltä, ettei joidenkin varusteiden keskinäisen paremmuuden osoittaminen ole yksiselitteistä, vaan riippuu aika monessa tapauksessa painotuksista. Aika usein näitä painotuksia ohjaavat arvolataukset vaikuttavat verrattain keinotekoisilta.
Nyt tosiaan taidetaan lähestyä syvällisesti asian ydintä ja siihen pääseminen ei välttämättä ole kaikille kivaa.
Varusteiden keskinäinen paremmuus ei ole yksiselitteistä ja riippuu monesta asiasta, mukaan luettuna arvot. Toisaalta, jos laitetaan tarpeeksi määritelmiä vertailun avuksi, voidaan kai varusteita vertailla? Muuten kaikki varusteiden vertailuun liittyvä olisikin vain tyhjää puhetta, koska eri käyttäjät kokisivat omassa käytössään varusteet eri tavoin, eikä asiaa voitaisi verrata.
Tämä lähtee menemään kuitenkin filosofiseksi ja olisi yleistettävissä paljolti muuhunkin kuin varusteisiin. Oletukseksi sanoisin kuitenkin, että varusteiden suorituskykyä tietyssä käytössä voidaan verrata ja niitä voidaan asettaa paremmuusjärjestykseen tietyillä kriteereillä. Ovatko kaikki samaa mieltä?
Varusteiden myyjät pyrkivät tietysti rakentamaan mahdollisimman myyviä mielikuvia ja ne vaikuttavat valintoihimme. En usko, että joukostamme löytyy ihmistä, johon joku markkinointi ei olisi jollain tapaa vaikuttanut. Ja koska harvalla meistä on aikaa ja varaa tehdä todella laaja-alaisia käyttökokeita ja vertailuja varusteista, joudutaan valinta tekemään muiden kokemusten, valmistajan lupausten ja omien mielikuvien pohjalta. Aina se ei osu oikeaan.
Toiset merkit ovat ehdottomasti ylihinnoiteltuja, ehkä jopa yliarvostettujakin, sillä vastaavaa suorituskykyä voisi saada halvemmallakin. Markkinat kuitenkin määräävät hinnat ja jos 'Ryxistä ollaan valmiita maksamaan, on se silloin riittävän hyvää oikeuttaakseen hintansa (sanoo taloutiede). Toisaalta, kaikkien ei kannata ostaa 'Ryxiä tai Hilleä.
Itse olen esimerkiksi aika herkkä hyville referensseille. Jos tiedän, että monet ovat käyttäneet jotain tuotetta samantyyppisessä käytössä, mutta vielä vaativammissa oloissa kuin missä itse tuotetta käyttäisin ja olleet vielä kaikki tyytyväisiä, kallistun herkästi sen tuotteen kannalle. Esimerkkinä olkoot sitten vaikka se Hillen teltta. Hilleberg Keron vakuuttaa kovia oloja kestävänä talvitelttana. Sitä on testattu ja käytetty varsin paljon ja tulokset ovat vakuuttavia. Rahaa paloi, mutta hankin sellaisen. Menivätkö rahani hukkaan? Olisiko edullisempi ollut riittävän hyvä tai ihan yhtä hyvä tai parempikin? Voiko muiden aiempia käyttökokemuksia ja sponsorirahaa saaneiden mielipiteitä uskoa? En tiedä. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen valintaani.
Olen vakaasti sitä mieltä, että Laura Ashley on paras merkki liikuntaan, niin päiväretkeilyyn kuin maratonvaelluksille. Huippukamat ne olla pitää! Minulla on vaan pelkästään positiivista kerrottavaa kyseisestä merkistä. Laura Ashley is my life! Säilytä suorituskykysi kaikissa olosuhteissa. Laura Ashleyn vaatteet on suunniteltu pitämään sinut kuivana ja toimintakykyisenä ankarimmissakin sääolosuhteissa, ympäri vuoden.
P.S. Olen tosi hyvä kirjoittaja enkä ikinä lainaa muita. :mrgreen:
Minulla on Tierran housut ja Vauden kuoritakki.
Olen katsonut Haltin fleecepaitaa urheiluliikkeessä.
Onko syytä huolestua. Joskus tuntuu että olen aivan yksin ongelmani kanssa.
kysyy nimim. cross(country)dresser
mtb-lohja.com
Tätä välimerkkien sekä oikein kirjoituksen juhlaa oikein väärin ja nurinpäin...
Kaikki on paskaa paitsi kusi
ojasta allikkoon ja vaaralta vuorelle...
[quote author=JuusoJ link=topic=28577.msg171363#msg171363 date=1264163939]
Tätä välimerkkien sekä oikein kirjoituksen juhlaa oikein väärin ja nurinpäin...
Kaikki on paskaa paitsi kusi
Eiköhän tämä taas tältä viikolta taida olla pulkassa...
"Jälkilöylyt" sitten taas tuolta tai jostain muualta... :roll: Linkkiä