1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Tekstiiliurheilija

Olen vakaasti sitä mieltä, että Laura Ashley on paras merkki liikuntaan, niin päiväretkeilyyn kuin maratonvaelluksille. Huippukamat ne olla pitää! Minulla on vaan pelkästään positiivista kerrottavaa kyseisestä merkistä. Laura Ashley is my life! Säilytä suorituskykysi kaikissa olosuhteissa. Laura Ashleyn vaatteet on suunniteltu pitämään sinut kuivana ja toimintakykyisenä ankarimmissakin sääolosuhteissa, ympäri vuoden.

P.S. Olen tosi hyvä kirjoittaja enkä ikinä lainaa muita. :mrgreen:

onkelf

Minulla on Tierran housut ja Vauden kuoritakki.

Olen katsonut Haltin fleecepaitaa urheiluliikkeessä.
Onko syytä huolestua. Joskus tuntuu että olen aivan yksin ongelmani kanssa.

kysyy nimim. cross(country)dresser      Wink

mtb-lohja.com

JuusoJ

Tätä välimerkkien sekä oikein kirjoituksen juhlaa oikein väärin ja nurinpäin...

Kaikki on paskaa paitsi kusi

ojasta allikkoon ja vaaralta vuorelle...

Paivareppu

[quote author=JuusoJ link=topic=28577.msg171363#msg171363 date=1264163939]
Tätä välimerkkien sekä oikein kirjoituksen juhlaa oikein väärin ja nurinpäin...
Kaikki on paskaa paitsi kusi

Eiköhän tämä taas tältä viikolta taida olla pulkassa...
"Jälkilöylyt" sitten taas tuolta tai jostain muualta...  :roll: Linkkiä

Mr C

[quote author=Tekstiiliurheilija link=topic=28577.msg171354#msg171354 date=1264157814]
Säilytä suorituskykysi kaikissa olosuhteissa. Laura Ashleyn vaatteet on suunniteltu pitämään sinut kuivana ja toimintakykyisenä ankarimmissakin sääolosuhteissa, ympäri vuoden.

Hmmm  :shock:  :?
Ehkä tuo on hyvä jos sitä haluaa... mutta jos nuo vaatteet tosiaan pitää naisen aina kuivana kaikissa tilanteissa, niin voi olla mies / poikaystävä vähemmän tyytyväinen...  Sad

Ellei sitten se totaalinen kuivuus helpota kun ne vaatteet ei ole päällä, esim suihkussa ja vaikka...
8) 8) :lol:

Mikko Piironen

[quote author=Paivareppu link=topic=28577.msg171366#msg171366 date=1264165626]
Eiköhän tämä taas tältä viikolta taida olla pulkassa...
"Jälkilöylyt" sitten taas tuolta tai jostain muualta...  :roll: Linkkiä

Terve,

Nyt pyytäisin kaikkia jättämään tämän asian ja kyseisen herran viestit omaan rauhaansa. Muita moderaattoreita pyytäisin pitämään vähän tiukempaa kuria tässä asiassa. Muussa tapauksessa on se riski, että jälkilöylyt joutuu hoitamaan poliisi.

pecos

Paljon sä luuleet niitä pukuja myytävän, jos ne laitetaan kuluttajakatalogiin? Ootko kurkannut workbookkiin tai kysynyt saatavuutta? Ootko kurkannu kauppoihin, onhan tuota kortsua myynnissä ihan härmässäkin. seurakauppa on vielä ihan oma juttu.

ja taas sä yleistät ja arvaat tosta one-off jutusta, eiks me jo sovittu että jättäisit sen. puhu vaan siitä mitä sä tiedät.

pitäskö sun tutustua johonkin, joka elää sponsorirahoista? puolitutun jutut tuntuun olevan puoliksi totta ja puoliksi puolitutun frendiltä kuultua. Nääkin puolitutut tarvi rahaa, mut sit se raha ei kelvannutkaan? Sun kuuleman mukaanhan kaman laadulla ei ollut väliä, kun ne kerta sai joka reissuun uudet. Hyvin massii ja aina uudet romut ja vielä vaihtoi sponssia. Varsinaisia liikemiehiä tai -naisia.

Jipsu

Mikä tekee tuotteesta hyvän, ja millainen on hyvä hinta - laatusuhde? Minulla on kokemuksia haltin fleecetakista, teltasta ja fillarilaukuista. Mielestäni hinta-laatusuhde on ollut pääsääntöisesti kohdallaan, sillä kaikki tuotteet ovat kestäneet noin kymmenen vuoden aktiivista käyttöä.

Parikymppiä tarjouksessa maksaneesta fleecestä purkautui heti aluksi yksi ommel, joka on selkeä miinus, mutta korjauksen jälkeen se on palvellut näihin päiviin ongelmitta. Viime syksynä toisesta vetoketjusta tuli tosin entinen.

Pyörälaukkujen (Quick) osalta mainittakoon pikku miinuksena, että toisen laukun kiinnikkeestä lohkesi korvake ensimmäisen reissun yhteydessä. Käytön kannalta siitä ei koitunut ongelmia, ja asiakaspalautetta annettuani sain postissa muutaman varakappaleen. laukut eivät pidä vettä, ja musta väri on mielestäni hellepäivinä ongelmallinen, mutta käyttöä nuo ovat kestäneet, olleet suhteellisen toimivat. Maksoin laukuista kolme - neljäkymppiä.

Telttana minulla on käytössä vaelluskupolin pohjalta, noh, paranneltu Partiokaupan malli, joka aikoinaan taisi maksaa pyöreät kahdeksankymppiä. Se on ollut kovassa käytössä, ja ainoastaan kerran olen pelännyt hajoamista, kun myrsky painoi lasikuitukaaren suuhun. Kestotestin myötä olen jäänyt kaipaamaan malliin ainoastaan hieman enemmän pituutta, useampia ankkurointipisteitä (esim. kaarien kohdille) sekä hieman parempaa tuuletusta.

Olen ollut ihan tyytyväinen hankintoihini, ja aion käyttää kyseisiä kamppeita edelleen...

JuusoJ

Jipsu: huomasit varmaan, että nuo ostoksesi ovat n. Kymmenen vuotta vanhoja? Sekä maksaneet muutamia kymppejä..

Haltin nykyinen hinta/laatu-suhde ei olekkaan enää nikn hyvä.. Katselin haltin laskuhousuja hintaa olis ollu lähes 400€ se on liikaa, muuta kun ne löytää poistomyynnistä 100€ se on hyvä hinta/laatu-suhde...

ojasta allikkoon ja vaaralta vuorelle...

JMJP

Mäestä juuri lounastauolla.
Päällä joku Milletin kuorirotsi ja jotkut Haltin GradeVII laskubyysat.(Ostettu joitain vuosia sitten poistomyynnistä, -70%)
Nyt yläkroppa ihan ok kunnossa, mutta reidet totaalisen pskana ja jumissa. Vakavassa harkinnassa iltapäivän rinteeseen paluu.
Tästä on helposti itsekunkin pääteltävissä mitä ei ainakaan kannata päälleen pukea. Biggrin Biggrin

kalamies135

Vai niin, voiskohan se johtua jostain muustakin ku pöksyistä, jos reidet ei pysy kunnossa edes lounastauolle? Oiskohan jotain muutakin unohtunu kunnollisten pöksyjen lisäks? 

JMJP

Ei vois. Ehdottomasti Halti-tuotemerkin aiheuttamaa lihasheikkoutta.

marde67

Halti Grade VII rotsi on oiva peli; sen kahteen rintataskuun mahtuu yhteensä kahdeksan tölkkiä (pieniä) olutta, tuli testattua kun raahasin varastosta täydennystä jääkaappiin. Tosin kulkiessa olo oli kuin Michelin ukolla (huom. jo ennen tölkkien tyhjennystä).

panuj

kuka mihinkin on tyytyväinen.

itse en olisi tyytyväinen fleeceen, josta hajoaa sauma, pyörälaukkuihin joista hajoaa kiinnike eivätkä pidä vettä, saatika telttaan jota pitää parannella, josta puuttuu ankkurointipisteitä, tuuletus ei toimi, on liian lyhyt ja jonka pelkää hajoavansa

itse jätän mieluummin muutaman tuopin tilaamatta, ajan vanhalla autolla ja säästän rahat vehkeisiin joita ei tarvitse sääliä ja joiden ei pelkää hajoavan. minulle vapaa-ajalla viihtyminen on niin tärkeää, etten anna sen häiriintyä vehkeiden takia, jotka eivät toimi täydellisesti.

Jipsu

Totta. Kukin taaplaa tyylillään. Olen edelleenkin sitä mieltä, että hinta - laatusuhde on ollut erinomainen. Mainitsemani tuotteet eivät ole missään vaiheessa estäneet minua kokemasta myönteisiä elämyksiä, häirinneet viihtymistä tms..

Pyörälaukuissa en ole oppinut ymmärtämään nykyisin vaadittavaa vedenpitävyysehtoa. Mikä siinä on niin tärkeää? Olen tottunut pakkaamaan omat tavarani vesitiiviisti aina reissuillani, olen sitten patikoimassa, pyöräretkellä tai melomassa. - Moni rinkkakaan ei pidä vettä, ja toisaalta kajakeiden lastiluukkujen vedenpitävyyskään ei aina ole taattua... Korvakkeen hajoamista pidän yksittäisenä sattumana: vaihdon jälkeen ongelmia ei ole ollut. Toisaalta nykyisin mitoitan pyöräretkeni minimalistisen varustuksen mukaan (maantiepyörä), enkä tätä nykyä laukkuja käytä.

Telttojen osalta sanoisin, etten oikeasti ole tavannut telttaa, jonka tuuletus toimii silloin, kun pitäisi - siis kosteissa olosuhteissa, kun luukut on pidettävä kiinni... Hyvällä säällä on mahdollista avata sisä- ja ulkoteltan vetoketjuja, kohottaa liepeitä tai vastaavaa... En ole viitsinyt panostaa telttaan, koska en yleensä liiku olosuhteissa, joissa absoluuttinen myrskykestävyys olisi tarpeen. Pyrin lisäksi huomioimaan odotettavissa olevat tapahtumat teltan sijoituksen ja pystytyksen yhteydessä.

Olen sitä mieltä, että tämän päivän retkeilijät luottavat liikaa varusteisiinsa ja niiden ominaisuuksiin, ja varustekeskeisyydestä on tullut eräs retkeilyn kokemisen mittareista. Hyviä (kalliita) tuotteita ostamalla on mahdollista pönkittää omaa itsetuntoa, ja viestiä ympärilleen omaa (mahdollisesti näennäistä) osaamistaan ja tietämystään.

Arvotuksensa kullakin.

Miksu

Oma näkemykseni on varusteisiin luottamisesta vähän toisenlainen. Itseäni ei ainakaan hirveästi kiinnosta tapella esimerkiksi teltan kanssa siinä vaiheessa kun on muutoinkin kohtuullisen puhki ja olosuhteet eivät ole ne helpoimmat mahdolliset. Itse ainakin arvostan sitä, että varusteet toimivat ja niihin voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa. Kun harjoitellaan selviytymistä, on asia toinen. Silloin mennään niillä mitä on saatavilla, eikä siinä tilanteessa tarvitse edes nauttia vaan enemmänkin suorittaa. Tosin itse olen useimmiten suorituspainotteinen. Aika ajoin käydään sitten tsillailemassa erilaisissa ympäristöissä.

Jossain festareilla on sitten ihan sama mikä on tuotteiden laatu tai toimivuus, kun ei muutenkaan mikään häiritse.

Miksi siis antaa tasoitusta varusteiden osalta, jos osa nautinnosta on kuitenkin saatavilla myös laadukkaiden varusteiden tarjoaman suojan muodossa silloin kun särkymävara muutoin on minimaalinen?

-Teach people how to think, not what to think-

Raid

[quote author=Jipsu link=topic=28577.msg172152#msg172152 date=1265367731]
Olen sitä mieltä, että tämän päivän retkeilijät luottavat liikaa varusteisiinsa ja niiden ominaisuuksiin, ja varustekeskeisyydestä on tullut eräs retkeilyn kokemisen mittareista. Hyviä (kalliita) tuotteita ostamalla on mahdollista pönkittää omaa itsetuntoa, ja viestiä ympärilleen omaa (mahdollisesti näennäistä) osaamistaan ja tietämystään.

Arvotuksensa kullakin.

Taas tätä.. Jokseenkin urpoa jaarittelua, ja uusimmassa Retki-lehdessäkin viimeisen aukeaman kolumni oli samaa paskaa.

En usko että monikaan retkeilijä pönkittää itsetuntoaan varusteilla. Ainakaan kukaan tuntemani ulkoilmaihminen ei ole tälläinen, vaikka minut ja kaverini kumisaapas-talebanien kirjoissa todennäköisesti luetaan kamahomoihin. Jos joku esim. haluaa retkelleen toimivan ja kestävän teltan, SE ei tee hänestä retkeilijänä huonompaa tai pinnallisempaa kuin Haltin kanssa retkeilevä on. Jos menee kamoillaan elvistelemään tai muita vähättelemään, on tilanne tietysti toinen.

En oikein ole sisäistänyt kurjuuden sielua kaunistavaa vaikutusta. Eli jos paskallakin todennäköisesti pärjää, on syytä pitäytyä siinä ettei vain syyllisty koreiluun? Itse en arvosta pisaraakaan enempää kumisaappaissa ja intin maastopuvussa tehtyä vaellusta louteessa yöpyen, kuin koretexeissa ja hilleperin teltan kanssa retkensä tekevää. Aivan sama mulle, miten, millä ja missä kuteissa ihmiset luontoelämyksensä saavat, kunhan saavat. Mutta arvostuksensa kullakin, kuten todettu.

Jipsu

[quote author=Raid link=topic=28577.msg172188#msg172188 date=1265405573]

Taas tätä.. Jokseenkin urpoa jaarittelua, ja uusimmassa Retki-lehdessäkin viimeisen aukeaman kolumni oli samaa paskaa.

En usko että monikaan retkeilijä pönkittää itsetuntoaan varusteilla. Ainakaan kukaan tuntemani ulkoilmaihminen ei ole tälläinen, vaikka minut ja kaverini kumisaapas-talebanien kirjoissa todennäköisesti luetaan kamahomoihin. Jos joku esim. haluaa retkelleen toimivan ja kestävän teltan, SE ei tee hänestä retkeilijänä huonompaa tai pinnallisempaa kuin Haltin kanssa retkeilevä on. Jos menee kamoillaan elvistelemään tai muita vähättelemään, on tilanne tietysti toinen.

En oikein ole sisäistänyt kurjuuden sielua kaunistavaa vaikutusta. Eli jos paskallakin todennäköisesti pärjää, on syytä pitäytyä siinä ettei vain syyllisty koreiluun? Itse en arvosta pisaraakaan enempää kumisaappaissa ja intin maastopuvussa tehtyä vaellusta louteessa yöpyen, kuin koretexeissa ja hilleperin teltan kanssa retkensä tekevää. Aivan sama mulle, miten, millä ja missä kuteissa ihmiset luontoelämyksensä saavat, kunhan saavat. Mutta arvostuksensa kullakin, kuten todettu.

Oikeastaan tarkoitin pikemminkin, sitä että ostamalla kalliimman välineen ei välttämättä saa rahoilleen muuta vastinetta kuin mielikuvan ja lupauksen (pahimmillaan katteettoman) hyvästä tuotteesta. Se vasta urpoa onkin... Siis sellaiseen uskominen.

Olen tavannut useamman kerran tyyppejä, jotka esittelevät varusteitaan ja kehuvat niiden korkealuokkaisuutta. (Ja myös tunnen muutaman.) Jostain syystä nämä tyypit ovat pääsääntoisesti edustaneet teknisen linjan retkeilijöitä (termisi varustehomo lienee lähellä oikeaa). Miksiköhän asia on näin?

En mielestäni ole mitenkään väittänyt kurjuuden kaunistavan yhtään mitään (sielun olemassaolosta en ole varma), joten olet joko käsittänyt sanomani väärin, tai sitten pyrit sitä vääristelemään. Jaan näkemyksen siitä, että varusteiden tulee olla korkealaatuisia, ja itse sellaisia pyrin hankkimaan. (Minusta Haltin teltta, joka on kestänyt kuvaamaani käyttöä, on loppupeleissä hyvinkin hilleen tms. verrattavissa, eikä ole paska tuote.) Olen edelleenkin sitä mieltä, ettei joidenkin varusteiden keskinäisen paremmuuden osoittaminen ole yksiselitteistä, vaan riippuu aika monessa tapauksessa painotuksista. Aika usein näitä painotuksia ohjaavat arvolataukset vaikuttavat verrattain keinotekoisilta.