1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Kombokenkä

Kuka tunnustaa omistavansa kenkäparin, jota voi hyvällä omallatunnolla suositella yleisjalkineeksi välillä "tukeva vaelluskenkä" – "pikakiinnitteiset jääraudat hyväksyvä kevyt jääkiipeily- ja jäätikköretkeilykenkä"? Onko sellaisia edes olemassa? Itselläni on jo Meindelin Makalu Prot ja sitten Koflachin muovikengät, mutta kaveri haluaa säästää rahansa ja ostaa vain yhdet parit... Hankala tyyppi, mutta auttakaa silti ja tehkää ehdotuksia.

-tos

Anonyymi

... tulipa outo merkki väliin. Siis:

Kuka tunnustaa omistavansa kenkäparin, jota voi hyvällä omallatunnolla suositella yleisjalkineeksi välillä "tukeva vaelluskenkä" - "pikakiinnitteiset jääraudat hyväksyvä kevyt jääkiipeily- ja jäätikköretkeilykenkä"? Onko sellaisia edes olemassa? Itselläni on jo Meindelin Makalu Prot ja sitten Koflachin muovikengät, mutta kaveri haluaa säästää rahansa ja ostaa vain yhdet parit... Hankala tyyppi, mutta auttakaa silti ja tehkää ehdotuksia

Anonyymi

Sori ei ole vastaus kysymykseesi, mutta mistä suomesta saa Koflachin muovikenkiä?

Anonyymi

Koflacheja myy/tuo maahan ainakin Viave.

Alkuperäiseen kysymykseen: Mulla on La Sportivan Nepalit ja ne on ihan kelpo...hmm... kompromissimonot. Aika kankeet ne on ihan vaellukseen, mutta pikaraudat käy kiinni. En sitten tiedä on tuollaisia HYVIÄ edes olemassa. Uskoisin että sekä vaellus- että kiipeilykäyttöön hyvin sopivia kenkiä ei välttämättä ole, aina pitää jostain tinkiä. Mutta itse olen käynyt noilla pari jäätikkökeikkaa, jääseinällä ja Alpeilla. Voi löytyä parempiakin!?

Anonyymi

Mullakin on la sportivan jotkut jäykät nahkakengät, jotka toimii kyllä pikakiinnitteisten jäykkien rautojan kanssa ok, ja kyllähän niillä kävelee lähestymiset yms ihan loistavasti. Mutta useamman päivän vaellus on kyllä tuskaa, ne vaan on liian jäykät, tulee jalat kipeäksi ja samoin säärestä se kohta mihin varsi osuu... oon kyllä urhoollisesti koittanut niillä vaeltaa jotain useamman päivän keikkojakin, mutta kenkätuntuma hieman pilaa kävelemisen nautinnon. Veden ne pitää ulkona vaikkei gore-kalvoa olekaan.

Anonyymi

Joo... Kiitos vastauksista tähän asti. Kyllähän se totta on, että kyseiseen ratkaisuun vaaditaan kompromissi ja se on sitten aina jostain pois. Mutta aattelin kysellä ihan senkin vuoksi, että esim. tuo omistamani Meindelin Makalu on osoittautunut mukavaksi yllätykseksi. Olen vaeltanut sillä Alpeilla pari pitkää kesää ja tässä puuhassa se on kuin kotonaan. Toisaalta taas Lapissakaan (helppo maasto esim. Muotka, Hammastunturi) ei ole ollut mitään valittamista kenkien liiallisen jäykkyyden suhteen... Pidän kyllä tukevasta kengästä. Ja kaiken kukkuraksi Makalu on selvinnyt kiitettävästi kourallisesta jäätikkövaelluksia ja helppoja lumi/jääreittejäkin.

Niin, että tällaisia positiivisia yllätyksiähän voi olla muitakin...

HeMa

ken adams wrote:
Niin, että tällaisia positiivisia yllätyksiähän voi olla muitakin...

Joo onhan niitä (kai) eli ainakin britit tuntivat suosivan La Sportivan Malakuja, löytyy Gorea sekä pohja on sama kuin kalleimmissa ylävuoristo kengissä (paitsi Nepal ja Trango-sarjan popoíssa). Eli helpohkoja lumi / jää / mixta reittejä nuo britit noissa kengissä vetävät (vaikeudeltaan aina sinne Grade V asti), mutta eivät ne puhtaaseen putoiskiipeilyyn mitään juhlaa ole.

Remu

Hantaurus lienee edelleen La Sportivan maahantuoja, mutta mistä kenkiä voisi ostaa ja sovittaa? Vai pitääkö soittaa maahantuojalle? Olis vähän liikaa..

HeMa

Remu wrote:
Hantaurus lienee edelleen La Sportivan maahantuoja, mutta mistä kenkiä voisi ostaa ja sovittaa? Vai pitääkö soittaa maahantuojalle? Olis vähän liikaa..

Joo Hantaurushan edelleen myy Sportivaa ja niillä ainakin viimeks kun kävin niin oli kohtuullisen hyvin juuri noita Malaku GTX:ä, hinnan saat selville netistä (muistaakseni www.hantaurus.fi).

Niin ja onhan sit tuol Mountainshopissa muutamaa erilaista Borealista, eli ei Super Latok (liian jäykkä haikkaamiseen) vaan esim. Fuji.

Anonyymi

Olisko La Sportivaa Boreuksella, eli entinen valtion pukutehdas... ihan kun olisin nähnyt mainoksen.

Anonyymi

Olisiko kennelläkään minkäänlaisia kokemuksia tai kommentteja tosta Meindelin air revolution seiskasta? Kenkä tulisi juuri tuollaiseen adamssin kenin mainitsemaan käyttöön.

kiitokset jo etukäteen!

Anonyymi

Minulla on Borealin Asanit ja ne toimii melko hyvin. Pohja on semirigid ja pystyy jopa käväelmään. Kengässä on Sympatexin kalvo. Toimii jääputouksella hyvin ainakin jäykkien rautojen kanssa. Hinta oli tajouksessa Barrabesissa kaikkine kuluineen 124 euroa. Mountainshop myy samaa kenkää hintaa 170 tai jotain sinne päin.