1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Aropupu
Arcteryx Bora 80

Mitenkähän nuo Arcteryxin koot menevät? Olen 190 cm pitkä, pitäisikö olla L-kokoa? Arcteryxin sivuilla oli kerrottu vain mille selän pituudelle mikäkin rinkka sopii, mutta en oikein saanut selkoa miten se pitäisi mitata.

Saakos noita mistään netistä yhtään halvemmalla? Globella oli vielä jonkin aikaa sitten tarjoushinta n. 330 euroa, mutta ei näkynyt enää olevan tarjolla.

Osaako joku verrata tuota Boraa Jack Wolfskinin Trailhead 3:en, millaisia eroja noissa on käytännössä?

Panda

Jos edes vähän kiinnostaa Trailhead III, kannattaa tutustua Trail Balance III:een. Hieman Trailheadiä paranneltu versio. Kantosysteemi ihan uusi, vaikuttaa pätevältä, tosin kestävyydestä en osaa sanoa (pelottavia muoviosia...). Hinta kuitenkin suunnilleen sama.

[b][size=15px]ROCK![/size][/b]

Aropupu

Tulikos tuo Trail Balance-malli Trailheadin tilalle, vai valmistetaanko Trailheadia vieläkin? Suomessa on kaupoissa näkynyt Trailheadia tähän asti, mutta Globetrotterilta löytyy vain Trail Balance listoilta. Trail Balance III:n hinta näyttäisi olevan 300 Euroa. Ilmeisesti tuo on hiukan Trailheadia kalliimpi malli, kun se maksaa Globellakin noin paljon. Painoa on aika paljon, 3,9 kg.

- Aropupu -

Anonyymi

Minulla on Bora 60 kokoa R eli Regular eli keskikoko, säätö suunnilleen keskellä. Ja olen 172 cm pätkä. Tällä perusteella sanoisin, että L olisi sinulle passeli, ellet sitten ole aivan epänormaali rimppakinttu. Sitäpaitti säädöt menevät aika pitkältä matkalta päällekkäin.

Selän pituus määritellään mittaamalla pystysuora etäisyys alimmasta niskanikamasta lonkkaluun yläkulmiin. Eli joku pitää kepukkaa selässä lonkan yläkulmien tasassa vaakasuorassa ja sitten mittanauhalla siihen normaali alimmasta niskanikamasta.

Onnittelen jo nyt, jos päädyt Arc'teryx Bora 80 -reppuun. Siitä ei rosna enää parane (nykytietämyksellä), Bora 95 mallissa enintään suurenee... Jos tarvitsee.

zorro

Mulla käytössä Bora 40 keskikokoisena versiona. Kaveri on pari senttiä pidempi ja käyttää samaa mallia ällänä, eli sulle kans pitkällä selällä!

alluzi

Aropupu wrote:
Tulikos tuo Trail Balance-malli Trailheadin tilalle, vai valmistetaanko Trailheadia vieläkin?
Kyllä sitä Trailheadiakin vielä valmistetaan, mutta kyllä toi Trail Balance houkuttelee enemmän ja painoakin on II-mallilla 3,2 kg ja III-mallilla 3,4kg.

Anonyymi

Oletteko nähneet missään myynnissä Trail Balance II:sta? Kolmosia kyllä löytyy, mutta kakkosta ei.

alluzi

Kyllä Helsingin keskustan Partioaitassa ainakin viime viikolla oli niitä.