1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
eramies
pieni ja kevyt kesäpussi

oon kahden vaiheilla. ostaa joko haglöfs lim +5 tai sitten mountain equipmentin ultralightin. Miinuksena haglöfssissa puolipitkä vetoketju mutta kun on niin pieni ja vaikutaa ihan asialliselta näin kesällä. Onko kelläkään mitää hyvää sanotavaa haglöfsin pussista, että voisin kai sen käydä ostamassa?

PfR

Kesätai kisapussiksi lim +5 on ihan paikallaan. Eristystä on vain nimeksi, pussi tuntuu käsissä koostuvan pintakankaista. Mutta toimii hyvin, sillä on kisoissa nukuttu nollassakin, tosin fleecet päällä.

Pienuudessa ja keveydessä se on ykkönen. Itse tosin saattaisin ostaa tällä hetkellä lafuman warm'n'light 600:n, mikäli kesäpussia tarvitsisin.

Pussiin mahdun oikein hyvin, vaikka pituutta on 189cm. Tosin tällöin ei ylimääräistä tilaa ole ollenkaan.

eramies

Ai mahdut siihen pussiin? oon ite samaa koko luokaaa ja myyjät sano että se on mulle liian ahdas partioiaitassa. Ja sit oli jotain huonoa kommentia kesäksi untuvasta jota lafumassa käytetään. Puusin leveys oli kai 75cm ja pituus jotain 190cm? Ainakin itse koin pussin kapeaksi? Hinta tais olla muistaakseni 89euroa. Limmin saisin hintaan 79 euroa stadiumista. Ongelmana vaan kun en oo nukkunu puoli pitkän vetoketjun kanssa?

Kuuntele metsän ääniä,ne kertovat totuuden...

Anonyymi

Älä usko myyjän sanomiseen pussinahtaudesta tai sopivuudesta, vaan pyydä saaad kokeilla sitä kaupassa!!!

Anonyymi

Miten ois Carinthia Lite 600? Täyspitkä vetoketju ja painoa 650g. Lämmönpidoltaan huomattavasti parempi kuin Haglöfs Lim +5, mikäli Retken lämpökameraan on uskominen.

Nixter

Minulla on juuri tuo pussi (L-koko), ja ainakin omassa kappaleessani vetoketju on puolipitkä. Ei se kyllä menoa ole haitannut.

Jos et yritä, et koskaan saa tietää mihin et pysty.

eramies

siis sulla on ollu toi haglöfs vai carinthia?

Kuuntele metsän ääniä,ne kertovat totuuden...

Anonyymi

Paitan myyjien asiantuntemus.......

Antti H

eramies wrote:
Ongelmana vaan kun en oo nukkunu puoli pitkän vetoketjun kanssa?

Voin kysellä tyhmiä, :? mutta mikä siinä on niin outoa ja vaikeaa? samalla tavalla siellä pussissa nukutaan, pussiin meno/poistuminen ei tietty ole niin nopeaa, mutta... :lol:

Itsekin olen katsellut tuota Lim+5:sta. Saisiko lisää kommentteja, huhupuheita, ja hintavertailua?

"Ei päätä eikä häntää, vielä vähemmän niitä parhaita selkäpaloja..."

Anonyymi

pari viikkoa sitten ostin tuon lim+5:sen. muutaman yö tullut nukuttua, aamulla(klo 6) lämmintä noin +7 ja ei ollut mitenkään kylmä. tosin ei kovin lämminkään. vaatetuksena powerstrech(tulikohan tuo oikein). todella kevyt ja pieni pakattuna. tyytyväinen? kyllä. sisä-ja kesäkäyttöön. Biggrin

Nixter

Tarkennus: Minulla on siis Carinthia Lite 600 L.

Anonyymi

Omassa Carinhia Lite 850 M pussissani, sekä kaikissa kaupoissa näkemissäni Lite 600 tai 850 malleissa on ollut "lähes täyspitkä" kahdesta päästä aukeava vetoketju. Tarkemmin sanottuna vetoketju alkaa noin 15cm pussin jalkopäästä, eli se on huomattavasti lähempänä täyspitkää kuin puolikasta. Jalkojen tuuletus ja pussin käyttö peittona sujuu siis mallikkaasti toisin kuin puolikkaalla vetoketjulla varustetussa pussissa.

Nixter

Niin.

Mikä on puolipitkän vetoketjun määritelmä? Omassani se vetoketju alkaa siis noin 30-35cm jalkopäätä ylempää. Onko vetoketju puolipitkä aina kun se ei ole täyspitkä?

Anonyymi

No, mun mielestä vetoketju on täyspitkä, kun sen avulla voi tuulettaa varpaita ja sitä voi järkevästi käyttää peittona. Carinthian vetoketjuhan on jotain 4/5 pituudeltaan. Puolipitkää vetoketjua ei yleensä saa auki toisesta päästä, eikä sellaisella varustettua makuupussia voi oikein käyttää peittona.