1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Han wag alaska gore

No niin...ostin kyseiset kengät eilen ja kohta alkaa sisäänajo:)

Onko kellään kokemuksia kyseisitä kengistä. Istuivat paremmin minun jalkaan kun tunturisudet.

Suunnitelmissa on ostaa teuterin trans alppine reppu 25 tai 30 l, onko näistä kokemusta.

Kiitti mielipiteistä ja lämmintä kesää!!!

Anonyymi

Hyvät kengät, kannataa heti uutena käsitellä vahalla, imee pintanahka muuten vettä aikatavalla vaikka ei läpi asti pääsekkään.

Anonyymi

ne sanoivat, myös kaupassa. En oo jaksanut sitä vielä tehdä, mutta kai nyt sit pitäis. Mikä vaha olis paras/hyvä. Silikooni pohjainen kai kuulemma tukkii huokoset ja estää goren toimimista...

mige

Kengät kannattaa käsitellä NikWaxilla ainakin pari kertaa ennen käyttöä. Ja ota se reissuun mukaan, joka iltainen käsittely kengille pitää ne kuivana ja siten kevyempinä.

Itselläni on samanlaiset kengät ja olen varsin tyytyväinen niihin mutta seuraavat asiat ainakin kannattaa huomioida:

- Ne ovat sen verran jäykät että minulla ainakin meni kolme-neljä vaellusta ennen kuin alkoivat ollenkaan muotoutua jalkaan. Nyt kolmen vuoden jälkeen kengät ovat mukavat jalassa, mutta pohjat jo ovat aika kuluneet, pitäisi vuoden sisällä löytää suutari joka osaisi vaihtaa pohjat ettei tarvitse ihan kuivan kelin pohjilla sutia.

- Pohjat ovat Vibramia, mutta sellaista tyyppiä että kun kuvioinista ensimmäinen kerros (hiha-arvio 3 mm) kului pois niistä tuli hemmetin liukkaat märillä kivillä

- selkeä miinus on kenkien paino. Tämä korostuu jos ne pääsevät kastumaan, kuivanakin ne ovat melko painavat.

- Kengät ovat varmaan kehittyneet komen vuoden takaisesta mallista kun ovat saaneet tuon kärjen suojarantinkin paremmaksi. Mutta tässä siis arviota omista kengistäni.

Anonyymi

No niin, siinähän tuli asiallista kommenttia ja hyviä vinkkejä.

Täytyneen mennä kauppaan ostaa vahaa...

Kiitokset kovasti!!!

Anonyymi

Tuo jalkaan muotoutuminen on kovin yksilöllistä, omat sopi heti uutena jalkaan kuin sukka. Ja paino 1,845 kg (koko 8) ei ole sen enempää kuin muissakaan vastaavissa kengissä. NikWaksilla olen omatkin käsitellyt pariinkertaan mutta en sitä kuitenkaan pidä vaelluksella mukana, siitä sitä ylimääräistä painoa tulee.

Anonyymi

Edelliseen piti laittaa (koko kahdeksan) eikä hymiötä, kasi suluissa muuttuu näköjään hymiöksi.

Anonyymi

No mutta eihän sitä koko purkillista Nikwaxia mukaan oteta. Sopiva annon minigrippiin. Haju vaan tulee ikävästi minigripistä läpi ...

Anonyymi

Itselläni on kokoa 9:sit. Istuvuus on hyvä, tukevat jalkapöitää ja nilkkaa hyvin. Lisäksi varpaat pääsevat liikkumaan sopivasti. Mutta mieltä kalvaa ajatus jos vaikka sittenkin ostin liian isot, vaikka eivät tunnu nyt siltä. Mitä jos ne vaikka läystyvät tai venyvät käytössä....? Ehkä 8 1/2 olisi olleet paremmat. No kattellaan...

mige

Kenkä on ainakin meikäläisellä venynyt hieman.

Kannattaa kuitenkin huomioida että jalka luonnollisesti turpoaa päivän mittaan, oletettavasti vielä lisäpainon (=rinkka) kera. Eli vaikka lähtöhetkellä olisikin kengässä hieman väljät olosuhteet alkaa muutaman tunnin jälkeen olemaan vähemmän tilaa.

Muotoutuvuudesta oli joku tuossa kommentoinut: Itselläni eivät kengät ensimmäiselläkään vaelluksella hiertäneet, mutta nykyään ovat todellakin muotoutuneet jalan mukaan. Kyseinen kenkä on jo sen verran järeä (vuoristokengät sitten erikseen, ettei tarvitse tähän keskusteluun lähteä) että ihan tosissani väitän että kyllä ne käytön myötä istuvat huomattavasti paremmin jalkaan.

Voihan jollain tietenkin (teoriassa) olla tehtaan lestin muotoinen jalka Smile

Anonyymi

Joo selvä homma...

erp

Hexen wrote:
No niin...ostin kyseiset kengät eilen ja kohta alkaa sisäänajo:)

Onko kellään kokemuksia kyseisitä kengistä. Istuivat paremmin minun

Hyvän ostoksen olet tehnyt. Satsaa myös samalla kunnon vaellussukkiin, ne ovat vähintään yhtä tärkeät kuin itse kengät. Itselläni on myös Alaskat ja ne ovat olleet vaelluksilla mukana reilun 300 kilometrin verran. Rakkosaldo toistaiseksi nolla.

Pintakäsittely kannattaa tosiaan tehdä, niinkun joku tuossa mainitsikin. Ainoa miinus minkä kengistä keksin, on kärjen "kumisuojan" puuttuminen. Kengänkärjen pintanahka menee nopeasti heikkoon happeen.

Anonyymi

Uusissamalleissahan tuo suoja on.

Anonyymi

Omissa kengissäni kivisuojat ovat:D

Viikonloppuna huolsin kenkäni meidelin kenkien kyllästys vahalla ja hyvältä näyttää. Vaillus-sukkia ei vielä ole, mutta pitäneen hommata.

(Tai ottaa isältä, heh...)

Kiitti vinkeistä kaikille.