1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Sopivan kokoinen rinkka

Olen hankkimassa rinkkaa, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus on kuljettaa tavarat kohteeseen, ei siis välttämättä kulkea mukana varsinaisessa patikoinnissa tai vaelluksessa, joskin tämäkin käyttömahdollisuus on pidettävä mielessä. Minkä kokoinen rinkka olisi sopiva tähän tarkoitukseen? Reissut vaihtelevat viikosta kolmeen viikkoon ja mukana olisi tavanomaista vaelluskampetta, makuupussi jne.

Olen yleensä reissuissa tunnetusti minimalisti enkä haluaisi mihinkään megaisoon rinkkaan investoida, mutta onko sitten vastaavasti esim. 65 litrainen vähän turhankin nafti?

Anonyymi

65 litraa on ihan sopiva tuohon tarkoituseen, et varmaankaan tarvitse suurempaa...

Mika K

Jos mukana on vain vaelluskamaa ja nekin koht. laatuisia eli ei mitään jotoksen makuupusseja jne niin kyllä tuo 65l on ihan passeli. Jos taas on suunnitelmissa viettää aikaa leirissä esim. kiipeillen taikka laskien niin sitten hieman isompi rinkka on hyvä, ehkä joku 70-75l .

Itsellä on 80l paketti mutta ison äijän varusteet vievät enemmän tilaa kuin pienten neitojen. Tämäkin siis kannattaa muistaa kun rinkan kokoa arpoo..

Läskikymppi Freeride Team

Anonyymi

Alma kiittää ja kumartaa vastaajille. Päädyin 65-litraisen Haglöfs SEC:iin. Yllättävän isolta sekin vaikuttaa, jos sen pakkaa täyteen. Biggrin Biggrin Kiipeillä en aio, vaan pidän molemmat jalat jatkossakin maan pinnalla...

Anonyymi

Riippuu tietysti vähän esim. makuupussin koosta (pitääkö sen olla kesäsäkki vai 4:n vuodenajan 4 kiloinen alppihirvitys) yms. mutta yllättävän pienellä repullä pärjää hyvin.

Itse olen pakkaillut kevät/kesä/syksy-reissuille 40 litraista Arc-teryxiä (1-2 viikkoa). Yleissääntönä on ollut se, että kuoret yms. kulkee päällä, reppuun pieni makuupussi (Joutsen 600 QTM Large), vaatteet, henk. koht. hyg. väl ja ruokaa. Hyvin Smile on mahtunut...

Pienestä repusta on myös etua. Jos päädyt ostamaan esim. 65 litraisen, niin varmistu että siinä on hyvät kompressioremmin niitä hieman tyhjempiä kuormia varten.

Ja kaikille viilaajille tiedoksi - kaapista löytyy myös isompi Arc-teryxin kantolaite. Tykkään vaan kanniskella tuota pienempää...