1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
mckinley telttavinkki

edukasta ja hyvää telttaa etsivälle voinen suositella tätä. vastaava malli on ollut porukan käytössä jo 8 vuotta. pitänyt sateet ja tuulet lyngenistä nuuksioon. ainoa valituksen aihe edellisessä oli kunnon absidin puute ja tässä se nyt on.

onko jollain jo mahdollisesti kokemuksia tästä mallista?

VAELLUSTELTTA

Kahden hengen tuulitukeva vaellus-/ kiipeilyteltta. Kaksi sisäänkäyntiä ja tilava eteinen. Kevyet ja vahvat 7001-T6 alumiinikaaret. Pääliteltta 185T polyesteri, vedenpitävyys 5000 mm, teipatut saumat. Sisäteltta hengittävä ripstop nylon, pohja nylon, vedenpitävyys 10000 mm.

Korkeus 110 cm.

Paino 3,9 kg.

299e

Anonyymi

Enpä ole juuri tuota telttaa kokeillut,mutta itselläni on McKinleyn Nepal 2, jonka sisä- ja ulkomitat ovat suunnilleen samat kuin tuossa. Tuo on toki tukevampi rakenne, Nepal 2:ssa kolmas kaari ei ulotu maahan asti. Hinta-laatusuhde ainakin on kohdallaan, n. 30 yötä nukuttu ilman ongelmia. Tuuletus nyt on mitä on.. Absidi sitten taas... se ei todellakaan ole tilava, mutta toisaalta sisäteltan saa helposti irti, jos haluaa sisällä kokkailla.

Jos olisin nyt telttaa ostamassa, todennäköisesti ostaisin juuri tuon, ja kinuisin siihen vielä kauppiaalta kunnon alennukset. Lähin vastaava kolmikaarinen laatuteltta, mikä tulee mieleen on Hillebergin Staika, mutta hintakin on sitten jo vähän suurempi.

Anonyymi

Itse mietin jokin aika sitten Tempestin ostoa. Hieman mietitytti yhden kaaren pituus, siinä joka tulee apsidiksi. Se jotenkin huteran tuntuinen ainakin koviin keleihin talvella. Apsidi on toki saatu näin isommaksi kuin McKinleyn Denalissa tai Nanookissa. Itse ostin sitten McKinleyn Nanookin ja maksoin siitä 170 euora (ovh. 399). Apsidit on pienet ja lumiliepeet täytyi itse ommella, mutta tuulta kestää tosi paljon ja tuuletuskin toimii kohtuullisesti. Tamperelaisella tunturikerho Kolbmalla oli joskus McKinleyn Denali Huippuvuorilla reisussa testimielessä. Kondenssia telttaa tuli mutta kovassa tuulessa se oli ainoa joka pysyi täysin pystyssä. Muut olivat melkein poikkeuksetta Hillebergin telttoja.

Anonyymi

Onko nuo Denali ja Nanook myös kupoleita? Vaihtuu tuo Intersportin mallisto niin hurjaa vauhtia, ettei tahdo pysyä mukana...

Ja minkämalliset Hillet siellä nurin meni?

Anonyymi

Nanook ja Denali on kupoleita, Nanook kolmella ja Denali neljällä kaarella. Ei niitä taideta kumpaakaan enää valmistaa, mutta Hesassa on jossain isossa Kesportissa kuulemma pari Denalia nurkissa. Itse olen Tampereelta joten ei ole tullut omakohtaisesti tarkistettua. Hilleistä matkassa oli ainakin Keron, muita en muista.