1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Trangian kaasupoltin tukossa?

Mikähän trangian kaasupolttimessani on vikana, kun liekki on aivan olematon? Liekki ei suurene, vaan pysyy yhtä pienenä oli säädin täysillä tai ei.

Kun kaasupullon ottaa irti polttimesta, poltin jatkaa palamista jopa minuuttitolkulla.

Onko siinä jokin tukos vai letkussa reikä? Löytyykö kokemuksia? :cry:

Anonyymi

Vai oliko liian kylmä ilma kaasulle?

Anonyymi

Anonymous wrote:
Vai oliko liian kylmä ilma kaasulle?

Täytyy yhtyä edelliseen kirjoittajaan siksi että itselläni on ollut trangian

poltin jo pitkään, ja tiedän kokemuksesta että poltin palaa niin kovalla liekillä että harvemmin pääsee menemään tukkoon.(jos ei paistele makkaroita polttimen päällä!!)Kokeile Primuksen Propaani/Butaani kaasua joka on tarkoitettu talvikäyttöön.Ja tarkista kaasu säätimen O/rengas. Niin kyllä se siitä. Blum 3

Anonyymi

Kyllä asian laita on niin, että kun lämpötila painuu + 5 asteeseen tai kylmemmäksi, niin kaasu on syytä vaihtaa bensiiniin. Noissa kylmän kelin kaasuissa en ole todennut sen parempaa tulosta.

Anonyymi

Eipä ole kaasusta kiinni. Epäilin sitä, mutta kokeilimme kaverin kanssa jo reissussa omaa kaasupulloani naapurin polttimeen ja hyvin pelasi.

Olen lisäksi kokeillut montaa eri pulloa sisätiloissa ja ongelma on aina sama.

Olen yrittänyt puhaltaa paineella pulloon tulevaa osaa puhtaaksi, mutta eipä sillä ole ollut vaikutusta.

Remu

Kokeile keittämistä sisällä tai teltassa, niin haistat kyllä, jos letkussa on reikä.

Jos taasen poltin on tukossa, niin pura se ja puhdista. En kyllä ymmärrä, mikä sen olisi voinut tukkia.

Tiivisteet on myös syytä tutkia. Kokeile myös eri kaasupulloja. Omassa Trangian kaasussani ei Priimuksen oma pullo joskus toiminut, vaikka sama pullo toimi toisessa keittimessä. Sensijaan joku halpiskaasu ruletti täysiä.

Anonyymi

Miten tämän polttimen voi purkaa?

En ole vielä siinä onnistunut, irtoavia osia ei polttimessa ole.

Jotenkinhan poltinkin on koottu, mutta purkamisessa en ole vielä onnistunut. Neuvoja?

Mistä voi johtua se, että kaasu palaa minuuttitolkulla, vaikka pullo on jo otettu irti?

Anonyymi

Siinä kaasuletkun pulloon

ruuvattavassa hanassa on varmaankin takaiskuventtiili

ja jos kaasuletku on melkoin kokonaan tukossa;

niin kaasupullon irroittamisen jälkeen kaasuletku

toimii "kaasusäiliönä", josta kaasu purkaantuu hitaasti tukoksen ohi.

Kun ko. kaasutrangia sytytetään ja sitten irroitetaan kaasupullo,

niin kaasu palaa pienellä liekillä "minuuttitolkulla".

Trangian kaasunkulutus on noin 155 g/h täysillä, eli esim 3 g voi riittää

2 - 3 minuutiksi, kun kaasu virtaa hitaasti tukoksen ohi.

Itsellänikin on kaasutrangia, ja olen sitä mieltä että jos

puran polttimen niin en voi sitä enää ehjätä Biggrin

Anonyymi

Niin ja lisäksi vielä, Bill

palauta se ostamasi kaasu-trangia ostopaikkaan.

Sehän on selvästi viallinen tuote!

Remu

Ainakin oman kaasupolttimeni mukana tuli purkamisohjeet. Kovin monta osaahan siitä ei irtoa. Näin ulkomuistista en osaa luetella, mutta suutin lähti ainakin pienellä (8mm kai) lenkkiavaimella irti. Paljon muuta ei kai kannatakaan putsata, eli jos kökköä on joutunut letkuun tai venttiiliin niin huono juttu.

Anonyymi

Kiitos hyvistä vinkeistä.

Olen kyllä purkanut suuttimen, joka tulee itse pulloon. Mutta se onkin ainoa osa, joka on irroitettavissa.

Letku taitaa olla tukossa eli pitänee yrittää repiä se irti ja laittaa uusi tilalle. Vanhaa letkua ei voi ottaa irti ja pistää takaisin ilman uusien kiristimien hankintaa. Saas nähä...

En voi enää poltinta palauttaa, koska se viidettä vuotta käytössä...