1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Aluskerraston pesu

Käytän Haglöfsin ja Craftin aluskerrastoja retkeillessä ja lenkkeillessä. Näin talvella tulee juostua lenkkiä 4-5 kertaa viikossa.

Miten alusvaatteet käyttäytyvät, jos niitä pestään tuollaisella käytöllä vaikkapa vain kerran viikossa? Olisiko parempi pestä jokaisen käyttökerran jälkeen vai onko asialla mitään merkitystä vaatteen toimivuuden kannalta - hajuhaitat voidaan unohtaa --> olen poikamies...siitäköhän syystä...

Anonyymi

kannattaa ne joskus pestä....vaikka poikamies oletkin, mutta kai sulla on joitain kavereitakin, vai onko jo kadonneet...?

kaisuli

Meidän taloudessa on tilaa 17m2, joka sijaitsee seitsemän hengen solussa, kahdelle aktiivisesti urheilevalle eläjälle, hajuhaitatkin on joskus huomattu Biggrin . Asiaan on nopsa ratkaisu huuhtaista kamat lenkin/kiipeilyreissun jälkeen pelkällä vedellä ja vääntää kuivaksi ja nakata pyykkinarulle - vettä ei juuri tipu hyvien materiaalien tähden. Säästyy haisuilta, vaikka enpä oo Haglöfseissä edes usean käyttövuoden (pesty tietenkin välillä) pidemmänkään reissun päälle pinttynyttä hajua havainnut. Vesi on hellä materiaaleille ja puhdistus pitää vaatteet pehmeinä ihoa vasten ja materiaalien ominaisuudet löytyvät joka kerralla. Sitten koneessa pestessä itse en ainakaan käytä huuhteluainetta, vaikka se sähköistääkin kovien pakkasten aikaan.

[hoikka eu-kissa]

Anonyymi

on siinäkin keskustelunaihe, sinun kannattaa varmaan lähteä taas vähän juoksemaan :shock:

mek

Asu kannattaa toimivuudenkin kannalta pestä melko usein. Hajuhaittaa vähentää, jos viitsii joka lenkin jälkeen mennä asu päällä suihkuun ja viruttaa sen puhtaalla vedellä. Kerran viikossa perusteellisempi pesu koneessa. Hajuhaittaa vähentää myös valitsemalla esim. Craftin asun, jonka voi konessa pestä 90 asteessa. Myös jotkut vanhemmat Helly Hansenit saa pestä 90:ssä. Rukka kestää vain 60 astetta.

No pain, no gain...

Anonyymi

Biggrin Biggrin

ei ole vissiin äiti enää pesemässä vaatteita.. Biggrin

MATRUUSI

Mä kun olen aina elänyt siinä uskossa että hikiset/likaset vaatteet pistäis pestä...oon ilmeisesti ollut ihan yössä, likaisten vaatteitten huonontunut "lämpöarvo" ja kutiaminen on myös ihan kuviteltua. Hitto, ollaan kaikki pesemättä treenivaatteemme, ite aloitan tänään punttiksella ja sitten pelaamaan sulkista, taidanpa olla pesemättä treenivaatteita ja laitan samat päälle ensi viikolla. Huoh.... :roll:

Isojen poikien 4H kerho

Anonyymi

RookiE wrote:
- hajuhaitat voidaan unohtaa --> olen poikamies...siitäköhän syystä...

...ja ilmeisesti aiot myos poikamiehena pysya, jos et anna hajujen haitata... Biggrin

Anonyymi

ihan totta.....

Anonyymi

GO FIGURE IT OUT

Anonyymi

ihmettelee allekirjoittanut, että mihin on sisälukutaito kadonnut?

Huumorilla kuorrutettuun viestiini oli liitetty kysymys: "Onko toistuvalla/harvahkolla pesulla merkitystä em. merkkien alusvaatteiden toimivuuteen?".

Vastaajat tarttuivat kuitenkin kaikkeen asiattomuuteen. Toivottavasti tämä ei kuvaa suuntaa, johon tämä palsta on menossa.

MATRUUSI

...menossa, eiköhän tää ooo ollut tätä jo pitkään..vai oonko taas yössä :roll:

Luulisi vaatteitten kuluvan normaalisti, kuivausrumpu kuluttaa vieläkin enemmän. Itse käytän, kuin todettu toisaallakin, vain "halpis" aluskerrastoja...ei tarvitse huolehtia meneekö rikki pesussa, jne. Toimivuudeltaan ei varmasti hifi-kerrastojen tasolla mutta who cares, ainaskaan normaali käytössä.

Isojen poikien 4H kerho

Anonyymi

yosi "huumorilla kuorrutettu"

Anonyymi

Itse pesin ikivanhat Rhovylonit koneessa 40 asteessa + kuivausrummussa -> kutistuivat noin nukelle sopivaksi Wink

Anonyymi

Ei ne pesussa pilaannu. Pese pesuohjeen mukaan, tavallinen pesuaine, kuivausrumpua ei tarvi koska keinokuitu kuivaa nopeasti muutenkin.