1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
fearless
Advanced Elements

Onko kellään kokemusta näistä kajakeista/kanooteista??

http://www.advancedelements.fi

jurpo

ei oo eikä tuu, mutta uusimmassa tekniikan mailmassa oli positiivissävyinen juttu.

rambu

Samoin kesäkuun Retki-lehdessä (Nro 4) oli pikatesti Airframe 2:sta. Istuminen ja nouseminen kajakkiin/kajakista helppoa. Heikkouksiksi mainitaan liian matalalla oleva istuin ja jalkatuen puute. Kulkee varsin kevyesti mutta meno on kuitenkin hieman tahmeampaa. Pitkällä retkellä kädet väsyvät. Hieman leveämpi joten ote otettava sen mukaan. Varusteita ei juurikaan kannen alle mahdu. Parhaimmillaan päiväretkeiltäessä tasaisesti virtaavilla kiemurtelevilla joilla. Maahantuojaksi mainittu www.nordcap.fi

Itseä kiinnostaisi lähinnä, että saisi lapsia kuskattua mukaan mutta saisi helposti säilytettävän kajakin  Blum 3

Jos se toimii se on mun tekemä, jos se ei toimi niin en tiedä kuka sen on tehnyt.

Anonyymi

Heikkouksiksi mainitaan liian matalalla oleva istuin

Voisikohan istua rinkan päällä?

Varusteita ei juurikaan kannen alle mahdu

Jos on liikenteessä yksin, niin kyllähän tuohon jotain kyytiinkin mahtuu.

http://www.luftkajak.dk/luftkajakSite/airframec.htm
http://www.luftkajak.dk/luftkajakSite/faq.htm

AJA

Minulla on Erämessuilta muutama vuosi sitten naurettavaan hintaan(oli vähän alle 1000mk!) ostettu Stearnsin pumpattava kajakki (http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=di_80101&GTID=e67439950db3f90e214a0c3499820d6ea30 varmaankin juuri tuo, voin tarkistaa) johon olen ollut oikein tyytyväinen.

Koskia tuolla on hauska laskea ja joella kalastaminen saa aivan uusia ulottuvuuksia kun joen ylittäminen ja pienille saarille meneminen on helpompaa(aina ei pysty edes kahlaamaan). Kaatumaan en ole tuota saanut kuin väkisin, erittäin vakaa peli siis.

lumikuru
Käyttäjän lumikuru kuva

[quote author=jurpo link=topic=10661.msg77152#msg77152 date=1121354403]
ei oo eikä tuu, mutta uusimmassa tekniikan mailmassa oli positiivissävyinen juttu.

Täällä:

http://www.tekniikanmaailma.fi/?y=2005&p=13&id=1219687

Lyhyellä lukemisella tuo:
"Koska Advanced Frame -kanootti mahtuu toisessa kädessä kannettavaan kassiin,"

ainakin  on potaskaa sen testikanootin suhteen. Ehkä yksikön kantaminen voi onnistuakin noin.
Mellkoinen Super-Arska täytyy olla se, joka suhteellisen leveää, painavaa kassia (korkeakin) jaksaa yhdellä
kädellä kantaa.  Kyllä siihen käytännössä tarvitaan AINA toinen  -eikä ihan rääpäle'- siitä toisesta
kantoremmistä kantamaan.

"Itseä kiinnostaisi lähinnä, että saisi lapsia kuskattua mukaan mutta saisi helposti säilytettävän
kajakin" Ja tähän siis edellisen perusteella totean, että lapsen on oltava jo lähes täysikokoinen
(äitihän tietysti on...), ellei sitten saa kolmatta henkilöä logistiikka-apuun retken alkuun/loppuun!

Kanootin uintiominaisuuksien kuvaus tuntuu  liioittelemattomalta.

xyzak

Olisiko joku nähnyt livenä Dragonfly -malleja:

http://www.advancedelements.fi/index.php?product=25&group=14&parent=10

Airframen olen nähnyt kaupassa "ajokunnossa" ja mielenkiintoiselta vaikutti. Jos tuo Dragonfly olisi yhtä laadukas ja samalla tekniikalla toteutettu (mm. alumiinikeula), sopisi se käyttööni paremmin. Ajatuksena on keväällä lasketella tulvapuroja päiväreissuilla. Keveys on etu ja pieni koko ei ole haitta.

xyzak

Otetaanpa takas ylös, kun kausi alkaa lähestyä ja tilaus pitää tehdä, jos meinaa tulvapuroille ehtiä uudella lelulla.

Anonyymi

Onko tästä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia?
AirFrame Conventible olisi mukava lisä asuntoautoon lapin reissuille ja muutenkin, pääsis rannasta irti kohden helposti ja olis helppo mukana kuskattava...   
Yksikkömalli on Mikonkadun Intersportissa nähtävänä ja aika hyvältä tuo vaikuttaa..

skraga

Hankin Airframe 2:n Nordcap Oy:stä viime kesänä juuri tuon helpon mukanakuljettavuuden takia ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Vekotin on kohtuullisen tukeva vaikka joustaakin aallokossa hieman, etenee kevyesti ja on todella vakaa, esim. kalastaminen onnistuu hämmentävän helposti. Suurimpia yllätyksen aiheita oli suuntavakavuus ja se ettei laite ole niin tuuliherkkä kuin odotin. Toinen suuri positiivinen yllätys oli se etteivät kellukkeet vuoda ilmaa ulos käytännössä laisinkaan.

Miinuksena se että pakattuna eli kassissa tuon kantaminen on perin ikävää puuhaa, painoa lienee ~35kg eivätkä kassin kantokahvat ole kovin hyvät. Kilometritolkulla metsässä tuon raahaamisesta seuraisi suurella todennäköisyydellä sydänhalvaus, avioero (vaikka vaimo ei olisi mukana) ja jännän kumisen nuotion sytyttäminen.
Pakattunakin kassi täyttää esim. takapenkin melko tehokkaasti.

Kajakin täyttäminen onnistuu helposti, tosin kellukkeita saattaa joutua hieman sovittelemaan ja liikuttelemaan jotta laite olisi suora ja symmetrinen.
Säilytystilaa kajakin sisällä ei ole, mutta olen saanut kaiken tarvittavan lyhyttä retkeä varten kulkemaan kannelle sidottuna.

Tottahan se on että kova kajakki olisi monessa tilanteessa parempi, mutta itselläni juuri tuo helppo kuljetettavuus ja säilytettävyys ratkaisivat asian.

Kimmo_la

[quote author=skraga link=topic=10661.msg96500#msg96500 date=1152182269]
Hankin Airframe 2:n Nordcap Oy:stä viime kesänä juuri tuon helpon mukanakuljettavuuden takia ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Vekotin on kohtuullisen tukeva vaikka joustaakin aallokossa hieman, etenee kevyesti ja on todella vakaa, esim. kalastaminen onnistuu hämmentävän helposti. Suurimpia yllätyksen aiheita oli suuntavakavuus ja se ettei laite ole niin tuuliherkkä kuin odotin. Toinen suuri positiivinen yllätys oli se etteivät kellukkeet vuoda ilmaa ulos käytännössä laisinkaan.

Tottahan se on että kova kajakki olisi monessa tilanteessa parempi, mutta itselläni juuri tuo helppo kuljetettavuus ja säilytettävyys ratkaisivat asian.

Millaisissa vesissä olet tuolla härvelillä melonut, joella, järvellä vai peräti merellä? Itseäni kanootti kiinnostaa kovasti.

jph70

Itse tuli hankittua toi convertiple 2 versio (ts. vaihtokansille 1- ja 2-paikkaisena).  Auton perässä kulkee ihan jees mukana.

Merellä ja järvillä olen jokusen kerran käynyt melomassa. Kanootti on erittäin vakaa ja sillä uskaltaa mennä vähän kovemmallakin tuulella melomaan (toki järki matkassa).
Vautia toi vekotin ei hirveesti kerää taisi olla gps:n mukaan huiput 1 päällä n. 8 km/h, mutta sitä ei jaksa pitkään.

Itse hankin ton säilytyksen, kuljetuksen, sekä monikäyttöisyyden takia (retkeilyyn kannet paikalla ja avonaisena sorsastukseen).

Kuljetustilat eivät ole 2-paikkaisena mairittelevat, mutta uskoisin, että 1-paikkaisena voi, jo kuljettaa viikonlopun releet mukana. Toki, jos on useampia mukana, niin eihän kaikkien tarvitse trangiaa ja telttaa ottaa mukaan.