1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
mil
Apua Mari-kajakin hankintaan

Olen suunnitellut hakevani Virosta Mari-kajakin. Melontakokemus on muutaman kesän ajalta usean vuoden takaa. Kajakki  tulisi oheisharjoitteluvälineeksi kuntokäyttöön Saimaalle, eikä päivää pidempiä reissuja kovin monta tulle. Pituutta minulla on 190cm, painoa alle 80kg.  Mikä Marin malleista olisi sopivin? Itse pähkäilen Mari extran ja ja 4:n välillä. Millaisiin ongelmiin Viron tuonnissa on syytä varautua? Pitääkö kajakista maksaa 18% alv tullissa, jos sen on maksanut jo tuotteen hinnassa Virossa?  :?

Veke_P

Kerroppa mistä noita Mareja voi ostaa Virosta? Ja missä hinnoissa ne siellä pyörii?

Jos ALV on maksettu Virossa tuotteen hinnassa ei sitä tietenkään tarvitse tullissa maksella uudestaan. Jos tulli haluaa nu...ia pi...ua niin voivat tietysti yrittää veloittaa sulta suomen ja viron ALV:n erotusta.

“Åk först ni så väntar jag där nere”

mil

Mareja tehdään Viimsissä, kymmenkuntakilometriä Tallinnasta länteen: Hinnat n. 550 - 700€ mallista ja varustelusta riippuen.

pertti

Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt, EU-maiden välisessä kuluttajakaupassa alv maksetaan aina ostomaassa eli siis kajakkia Virosta ostettaessa siellä päässä maksetaan alv ja Suomessa ei tule mitään lisämaksuja, ei alvia ei tullimaksuja, Virohan on EU-maa siinä missä mekin.

mil

Hain kajakin elokuussa, eikä ongelmia ollut. 18% alv. maksetaan tuotteen hinnassa Virossa eikä kustannuksia tule. Kovat tuulet vain ovat rajoittaneet avovesillä melontaa alkusyksyn aikana.

terv. Mil

AJA

[quote author=pertti link=topic=10820.msg79710#msg79710 date=1125578667]
Sikäli kuin olen oikein ymmärtänyt, EU-maiden välisessä kuluttajakaupassa alv maksetaan aina ostomaassa eli siis kajakkia Virosta ostettaessa siellä päässä maksetaan alv ja Suomessa ei tule mitään lisämaksuja, ei alvia ei tullimaksuja, Virohan on EU-maa siinä missä mekin.

Postimyynnissä yritykset joutuvat joskus laittamaan sen Suomen alvin mukaan, jos he myyvät Suomeen vuodessa jonkun tietyn määrän tavaraa. Tällöin heistä täytyy olla myös merkintä YTJ:llä. Esimerkkinä vaikkapa Globetrotter http://www.ytj.fi/Yrity2.asp?yavain=1410563&t=B960CA075F2CC8EF3DB8C8636DC5175E66888360

Samku

Tässä olisi yksi, jos ei Viroon jaksa lähteä hakemaan:

http://www.relaa.com/index.php?topic=12075.0