1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Attelles
Kanootti reissu Pöyrisjoelle tai Näkkäläjoelle syyskuussa ?

Moi.
Ihan alkuun pitää kysyä onko tuohon ajankohtaan mitään mahdollisuutta lähteä kyseisille joille melomaan inkkarilla ? vesitilanne syyskuussa yleensä ?.

Tämä suunnitelma on vielä ihan teoriapuolella mutta tarkoitus olisi vuonna 2009 tai 2010 mennä tekemään noin 1-2viikon pituinen kanoottireissu jossa samalla kalasteltaisiin sekä käytäisiin katsomassa josko maissa vastaan tulisi jopa riekkoja...

Jos aloitus onnistuisi noista, niin tarkoitus olisi jatkaa matkaa sitten vielä ounasjokea pitkin jonkin matkaa.

Alkukesästähän tälläiset reissut olisi ehkä viisainta tehä mutta tarkoitus olisi käydä sitä riekkoa kokeilemassa niin se muuttaa pikkaisen aikataulua ja ajattelin samalla reissulla hoitaa molemmat= kalastus ja riekostus.
Kiitos

sikapexi

Itse oli nuorna miesnä Pöyrisjoella inkkaroimassa muistaakseni kesäkuulla. Muistikuvani joesta ovat sellaiset, että tuntuisi siinä vettä piisaavan myöhemminkin. Ne pari uitettavaa/uittavaa koskea voivat tosin olla hiukkasen erinäköisiä. Kalaakin tuli... ja viinaa meni...

Jone

Pöyrisjoki on noista isompi joki. Sen laskeminen pitäisi onnistua syyskuussa. Itse olen laskenut sen inkkarilla kesäkuun lopussa ja elokuun alussa. Kesäkuun reissulla oli vettä enemmän kuin tarpeeksi, laskettiin joki 2 päivässä. Elokuun reissullakin vettä oli riittävästi, vaikka koskissa tuli pohjakosketuksia aika tiheästi, oltiin silloin 3 päivää matkalla.

Näkkäläjoki voi kuivan kesän jälkeen olla syyskuussa jo hankalampi, normaalivedellä ihan laskettavissa. Itse olen laskenut sitä kanootilla 5 alinta kilometriä päiväseltään.

Kalastuksen kannalta pitäisin Pöyrisjokea on parempana. Voi muuten olla kalat aika tiukassa, jos menet riekostusaikaan (20.9. jälkeen). Itse tekisin mielummin riekko- ja kalareissut erikseen.

Attelles

Kiitos vastauksista.
Taitaa sitten itse kalastus jäärä vähemmälle kun koiruuskin on matkassa ja sitä kun pitäisi kouluttaa samalla,ja tuohon aikaan ei kai saapi enää paljon kalastellakaan kyseisillä alueilla kun on jokin rauhoitusaika kaloille?
Viikko nyt pitäisi kuitenkin liikkeellä joella olla, ja tehdä välillä sellaisia 10-15km pyrähdyksiä maastoon,Joten mistään pikamatkasta ei ole kyse vaan nimenomaan sitä koiruutta pitäisi kouluttaa samalla ja nauttia syysilloista/sateista nuotion äärellä :lol:

niilo

joo, syyskuussa jo taimenen rauhoitusaika, ei kaikkea kerralla.

toiminimi

kävitkö tekemässä reissunpöyrisjoelle?
ollaan kaverin kanssa suunniteltu kanoottireissua enontekiölle ensi syksyksi, mutta sepä ei näytäkkään olevan ihan yksioikoista. jos jollakin olisi antaa vinkkejä tai omia kokemuksia paikoista tai vaikkapa varustuksesta niin olisin hyvin kiitollinen vinkeistä.

alkuperäinen tarkoitus oli mennä suukisjoen latvoille lentäen ja tulla viikon aikana jokea kanootilla alas ja samalla metsästellä, mutta vaikuttaa siltä että lentojen järkkääminen sinne ei taija onnistua.

eli jos sinulla on antaa vinkkejä paikasta jossa onnistuu riekonpyynti, liikkuminen onnistuisi kanootilla ja sinne pääsee kopterilla tai vesitasolla niin olisin kiitollinen tiedoista!!

spyder

Löytyykös porukasta ketään, joka olisi melonut suukisjokea? 

Olis tarkotus suunnata elokuussa sinne ja olis mukava tietää, mitä on luvassa jos lähtee peltovuomasta ylävirtaan rahjustaan.