1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
jjpolkupyörä
Kajakkipaikka Helsingistä

Terve kaikki Helsinkiläiset melojat!

Muutin juuri Helsinkiin, tarkemmin Herttoniemen rantaan. Kajakki on vielä toistaiseksi Turun melontavajalla, mutta tarkoituksenani on alkukesän aikana tuoda se tänne Helsinkiin, mieluiten meloen, jos aikaa löytyy. Kysymykseni onkin, tietääkö joku sopivaa  säilytyspaikkaa kajakille? Koska rannan tuntumassa asutaan, olisi tietenkin kivaa, jois paikka olisi suhteellisen lähellä Herttoniemeä. Mitään sen kummempia vaatimuksia paikalle ei ole, ainoastaan, että sinne olisi turvallista jättää kajakki ja mielellään jokin suoja auringolta (ettei UV kärvennä lasikuitua pilalle). Mitään vajaa tai suihkuja yms. en tarvitse.

Jos jollain tulee mieleen joku sopiva paikka, otan vinkkejä ilolla vastaan.

Jäiden lähtöä odotellessa,

Jukka

nikohak

Helsingin rannoilta ei varmaan kovin helposti löydy mitään puoli-ilmaista säilytyspaikkaa. Muistaakseni jossain päin Itä-Helsinkiä on jo  - tai ainakin tulossa - jonkinlainen säilityspalvelu, jossa siis on lähinnä vain juuri säilytyslokerot kajakeille, eikä muuta.

Mutta kannattaa myös miettiä seuraan liittymistä. Jo pelkästään ranta-saunan käyttöoikeus on niiden eurojen arvoinen. Tietty paikan järjestäminen omalle kajakille ei onnistu sieltäkään ehkä silmänräpäyksessä.

jjpolkupyörä

Jep,
olen samaa mieltä, että melontaseuraan kannattaa liittyä jo siksi, että yhdessä tekeminen on mukavaa. Ja sauna on tietenkin jees. Ajatus oli vaan, että kun Merimelojilla ja Helsingin Melojilla on vajat lähinnä kai Soutustadionin suunnalla, ja kun asutaan nyt 200 metriä rannasta ja toisaalta useamman kilsan päässä Soutustadionista, niin olisi kiva kun kajakki olisi lähellä. Ehkä Marjaniemen melojat ottaa uusia jäseniä, en tiedä, sivujen mukaan ottavat hakemusten perusteella.  Pitänee väsätä hakemus ja katsoa miten käy.

Tukewa

Tervehdys  jjpolkupyörä ja muutkin helsinkiläiset melojat,
Olen tehnyt Helsingin kaupungin kanssa kontinvuokrasopimuksen syyskuun loppuun saakka. Kontti on tarkoitettu kajakkien/kanoottien säilytykseen ja sijaitsee Kalasataman konttiaukiolla (http://kalasatamanvaliaika.fi/konttiaukio). Kontista ei peritä rahallista vuokraa, mutta sopimukseen sisältyy velvoite järjestää kesän aikana yleisölle avoimia pienimuotoisia tapahtumia. Jos haluat saada kajakillesi varastopaikan keskeisellä ja merellisellä sijainnilla pientä talkoopuuhastelua vastaan, ota yhteyttä nimimerkkini takaa löytyvän s-postiosoitteeseen.

lohikäärme

HeMellä on itse asiassa kaksi vajaa: toinen Itä-Helsingissä (Mustikkamaa) ja toinen Soutustadionilla Töölössä. Niillä ei kyllä ole saunaa, mutta sitä et ilmeisesti kaivannutkaan... En kyllä tiedä, kuinka paljon niillä on kajakkipaikkoja jäsenten omille kajakeille, kun olen itse eri seuran jäsen. Kyllähän noita melontaseuroja Helsingistä löytyy useita.

jjpolkupyörä

Joo, kiitos vastauksista kaikille.
Olen ollut töissä ja pyöräretkellä, siksi on jäänyt palstan seuraaminen vähiin. kajakki on tällä hetkellä Nauvossa. Muutamiin melontaseuroihin olen ollut yhteydessä, tuntuu olevan aika täynnä nuo vajat monissa paikoissa. No eiköhän jostain löydy sopiva kolo Vivianellekin.

Markku Jussila

[quote author=Tukewa link=topic=35741.msg191638#msg191638 date=1309897537]
Olen tehnyt Helsingin kaupungin kanssa kontinvuokrasopimuksen syyskuun loppuun saakka. Kontti on tarkoitettu kajakkien/kanoottien säilytykseen ja sijaitsee Kalasataman konttiaukiolla (http://kalasatamanvaliaika.fi/konttiaukio).

Kanoottikontti Kalasatamassa metropysäkin ja bussireittien lähellä on niin hieno ajatus, että tulen mielelläni mukaan touhuun järkkäämään jotain happeningia, jos se auttaisi saamaan kontin ensi kaudeksikin.

jjpolkupyörä

Minunkin mielestä Kalasataman kajakkikontti on loistava idea. Alue on tosi hauskan näköinen, vireää kaupunkikulttuuria ja oma-aloitteisuutta parhaimmillaan.

Tukewa

Kalasataman Konttiaukion toiminta tulee jatkumaan myös ensi kesänä, vaikka ensimmäiset asukkaat ovat jo tuolloin muuttaneetkin alueelle. Melkoisella varmuudella myös melontakontin toiminta saa jatkua, joten kiinnostuneet voivat edelleen ottaa yhteyttä.

Markku Jussila

Kaikille tiedoksi:

Olen luvannut selvittää Kalasataman Kanottipaikan täydennykseksi laituripaikkaa Merihaasta. Kalasatamassa kanoottia joutuu kantamaan ja vesillelaskupaikka ei ole helpoimmasta päästä. Merihaan laituripaikka (avaimilla toimiva kunnon pursiseuralaituri) toimisi siis pieniin pysähdyksiin ja 1 yön säilytyksiin. Pidempiin säilytyksiin (yli 1 yö) olisi sitten Kanoottikontti.

Katsotaan miten käy. Toinen vaihtoehto olisi yrittää saada kunnon laituri Kalasatamaankin, mutta se voi olla hankalaa. Merihaan etuna pikkupysähdyksiin on myös kulkuyhteydet (esim. bussi 16 menee laiturin vierestä, Hakaniemen tosi lähellä) ja kauppa (Merihaan K-kauppa).

Veke_P

Jos kajakkipaikkaa kaipaa niin kannattaa laittaa ilmoitus melontaseurojen ilmoitustaululle. Itse sain tuolla tavalla paikan vuokralle 3 vuotta sitten. 100eur/v paikasta ei ole paha raha paikasta jossa joutuu kantamaan kajakkia 15 metriä rantaan melontastadikalla :=) Melontaseurojen vanhat jäärät joilla saattaa olla noita ylimääräisiä kajakkipaikkoja ei nimittäin roiku netissä kauppaamassa kajakkipaikkojaan.

“Åk först ni så väntar jag där nere”

Tukewa

Helsingin Kalasataman kesä on pyörähtänyt käyntiin ja edellä mainittu kajakkikonttitoiminta jatkuu tänäkin suvena. Kiinnostuneet voivat edelleen ottaa yhteyttä tai tulla tutustumaan toimintaan esim. 17.5. pidettävien Konttiaukion avajaisten merkeissä. Avajaislinkki löytyy Kalasataman Melojien Facebook-sivuilta tai Bermuda Helsingin sivustoilta.