1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
mcnen
Siuntionjoki

Onko kukaan käynyt melomassa sitä koskipätkää tänä vuonna. siis myllykylältä alas.  Onko siellä paljon kaatuneita puita

teesaa

Taitaa olla vielä niin suuri virtaama, että ei ainakaan kanootilla kykene kunnolla.
Kajakilla voisi mennäkin. Ja kaikki kaatuneet puut on saletisti veden alla, jos viime vuoteen on yhtään vertaaminen.

Aika suuri on vielä virtaama (Linkki ja taulukoista voi tulkita itse lisää. Viikon päästä voisi helpottaa jo.

Wannabe mies monessa lajissa!

akuusist

Viime su oli ekassa koskessa pari kierrettävää puoliksi jokeen kaatunutta latvaa. Loput kosket puhtaita. Keskimääräistä parempi tilanne mielestäni. Vedenpinnan lasku voi toki tuoda uusia runkoja näkyviin.

Maco

[quote author=teesaa link=topic=35860.msg189667#msg189667 date=1303316943]
Taitaa olla vielä niin suuri virtaama, että ei ainakaan kanootilla kykene kunnolla.
Kajakilla voisi mennäkin. Ja kaikki kaatuneet puut on saletisti veden alla, jos viime vuoteen on yhtään vertaaminen.

Aika suuri on vielä virtaama (Linkki ja taulukoista voi tulkita itse lisää. Viikon päästä voisi helpottaa jo.

Riippuu tietty vähän välineistä ja melojasta, mut noin koskimelonnan näkökulmasta tulvahuiput on yleensä näissä pikku joissa parasta aikaa. Rupee kivet ikävästi kolisemaan matalammalla vedellä.

teesaa

Mä perustan tän inkkari vs. kajakkikommenttini siihen, että siellä joessa on vielä viime kevään tulvahuipun jäljiltä kaksi katkennutta inkkaria. Toinen katkesi kuin tulitikku sen kaaduttua, ja toinen meni menojaan sen patoluukun jälkeisen kosken kuohuihin.

Melojat ei mitään ammattilaisia, muttei nöösejäkään. Ilman isoja kellukkeita ja/tai jonkinlaista peitettä on tosi hankalaa, kun sisään pääsee riittävästi vettä, niin tasapaino menee sen sileän tien. Ja kun kapeassa joessa kanootti kaatuu, kiilautuu se aina johonkin - jonkinmoisin seurauksin.

Siuntionjokea olen hinannut jo vuodesta 1992 alkaen ehkä 2-3 kertaa vuodessa. On vedetty tulvassa ja on vedetty kanoottia kuivassa kivikossakin. Aina yhtä hauskaa silti.

Wannabe mies monessa lajissa!

Maco

[quote author=teesaa link=topic=35860.msg189716#msg189716 date=1303486441]
Mä perustan tän inkkari vs. kajakkikommenttini siihen, että siellä joessa on vielä viime kevään tulvahuipun jäljiltä kaksi katkennutta inkkaria. Toinen katkesi kuin tulitikku sen kaaduttua, ja toinen meni menojaan sen patoluukun jälkeisen kosken kuohuihin.

Melojat ei mitään ammattilaisia, muttei nöösejäkään. Ilman isoja kellukkeita ja/tai jonkinlaista peitettä on tosi hankalaa, kun sisään pääsee riittävästi vettä, niin tasapaino menee sen sileän tien. Ja kun kapeassa joessa kanootti kaatuu, kiilautuu se aina johonkin - jonkinmoisin seurauksin.

Siuntionjokea olen hinannut jo vuodesta 1992 alkaen ehkä 2-3 kertaa vuodessa. On vedetty tulvassa ja on vedetty kanoottia kuivassa kivikossakin. Aina yhtä hauskaa silti.

Myönnetään, et taisin lukee pikkasen huonosti ton siun ekan kommentin. Henkilökohtasesti en avokanootilla kovin kummoseen koskeen lähtis, mut en siitä mitään juuri tiedäkään. Ite tykkään kylläkin, että on aukkopeitto kiinni ja melasta molemmat päät käytössä.

mcnen

Joki oli ihan ok. Muutama puu suma, jonka läpi pääseminen oli hankalaa.  Koskikohdat oli puhtaita. Kanootilla kannattaa käyttää kanssa ilmasäkkejä, niin ei se mene rikki.