1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
veke
Motonetin märkäpuku?

Moi,

onko kokemusta Motonetin märkäpuvusta? Halpaa ja hyvää ei juuri ole olemassa, se pitää yleensä kutinsa ja on kyllä tiedossa...mutta tuo puku onko edes toimiva, kestävä yms.? En halua sijoittaa pukuun satasia, joten kohtuuhintainen (halpa) joka tapauksessa hakusessa. Pääosin melon joki- ja järvireiteillä, satunnaisesti myös merellä.

Veke

Ihmehiihtäjä2

Sama vaiva, ostin lähinnä järviuiskenteluun ja satunnaiseen snorklailuun. Olen 180 cm / 73 kg, koko L tuntuu olevan sopiva. Varsin laadukkaan oloinen puku ja n. viikon käytön jälkeen moitetta tulee lähinnä hihansuiden aavistuksenomaisesta löysyydestä (näillä ranteilla), uidessa vettä menee hieman puvun sisään.
Suosittelen. Esim. Yyterin surffikeskuksessahan näitä on ollut vuokrapukuina joten kyllä kestävät käyttöäkin kohtalaisesti.

ksuo

Pari vuotta sitten ostin täyspitkän Motonetin märkkärin. Käyttöä ollut aika vähän (melon kylmien vesien aikaan kuivapuvussa) mutta järviuintiin ja muutamiin snorklailuihin ollut ok. Jonkin verran olen käyttänyt myös koskimelonnassa, siellä lähes ok mutta sama vaiva kuin muissakin hihallisissa märkkäreissä että alkaa hiertämään kainaloista. Jos olet mitoiltasi Gaussin käyrän keskivaiheilta niin istuvuus ok.

iikkak

mulla on ollut nyt kaks kesää leijasurffatessa ko. puku. Miesten M -koko.

Puvussa siis takana vetskari joka on ainoa huono puoli, mutta sehän on melkeen industry stantard. Rastojen kans tosi perseestä koittaa tapella lettiä hupun kans sinne alle, mut oma ongelma.

Puku on mun mielestä ihan tosi hyvä ottaen huomioon et se maksaa 15% normaalin hinnasta. Puku pitää lämmön mukavasti sisällään syksyyn saakka, mutta ei sillä enää marraskuussa mielellään ajele, vaikka olen ajellutkin. Tuolloin ei kyllä ollut vielä edes tossuja ostettuna mut selvisin.

Joustoa on mukavasti, kevyn jumppa kun puku päällä auttaa paikoilleen luiskahtamista mut ei oo pakko, trapetsi ei nouse hampaisiin saakka kun rinnassa mukavasti sitä "tahmeampaa" kangasta. Malliltani olen 167cm 78kg eli sellanen persjalkanen läskihkö et just jees koko puvun puolesta. pitkät jampat joutuu laittaa L -kokoa, ja taas siis kannattaa mallata kaupassa jo sitä mittaa. Neopreeni venyy vedessä sen ...5%(?) et voi auttaa sovitusta kotona kun käy vaikka suihkussa, jos siis ennen mereen loikkaamista sovittaa.

Suosittelen ehdottomasti ostamaan, hinta -laatusuhde on loistava. Omassa ekassa ostamassani oli eri mittaiset hiat, ja toinen hia "lörpötti" löysänä, kävin vaihtamassa ja tarkistin uuden hiat, tämä toimii ok. Käyttökertoja siis nyt takana...20-30 ja en aio ostaa uutta ennenkuin tämä laukeaa. Sijoittaisin säästetyt rahat sit vaikka parempiin bootseihin(tai lautaan:)

ps muistakaa aina pestä puhtaalla vedellä käytön jälkeen, muuten alkaa haiseen karseelle, niinku kaikki neopreenipuvut.

Korpijaakko

Laulan samaa laulua: hinta-laatusuhde kohdallaan. Jos on iso, niin sopisin/mahtumisen kanssa voi olla vaikeuksia. Esim. itse olin tuota käyttäessä 186cm/100kg ja paljon tuosta massasta on jaloissa, joten puku oli pohkeista tosi tiukka. Mutta kyllä sitä käytti.

Eräopaskurssilla, jolla olin, tuo oli jokseenkin standardi melonta-asu eikä kellään noin kymmenestä käyttäjästä tullut muutaman viikon käytössä mitään ongelmia eli vaikuttaisi laatukin olevan kohdallaan. Rinnan tahmeampi neopreeni, jossa ei ole kangasta suojana, vähän kului joillain, muttei mitään huolestuttavaa. Näppärät tekijä lisää tuohon itse sepallusvetskarin tai halutessaan vaikka lyhentää lahkeet ja hihat. Halpa aihio moneen, mutta myös hyvä sellaisenaan.

HannuV.

Neopreeni retkimelonta-asuna on pidemmän päälle syvältä, ja kokopuku on vielä syvemmältä. Jos se ei ole edes millään tavalla muotoiltu melonta-asentoa ajatellen, kasvaa epämukavuuskeroin edelleen.

Toisaalta onhan sitä tullut itsekin käytetty 80-luvulla märkäpukua (tosin long john -mallinen) tuohon tarkoitukseen, joten kyllähän sillä selviää, ja turvallisuuttahan tuo lisää selkeästi. Enää tosin en tuollaiseen pukuun, saati sitten kokomärkäpukuun, viitsisi melontaa sonnustautua. 

PS: Motonetin puvuissa taitaa olla hinta kohdallaan, joten kokeile. Osta sitten myöhemmin se kuivapuku.

onnitus
Käyttäjän onnitus kuva

Motonetin märkäpuku oiva alku moneen hyvään harrastukseen.
Itsekkin aloitin sukelluskalastus harrastuksen moisella ja pari kesää meni ihan hyvin kunnes puku alkoi repeillä ja teki mieli jatkaa kautta lämpimämmällä puvulla silloin hankin kunnollisen puvun täältä:
http://www.sfstore.fi/