1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Anonyymi
Onpa hieno päivä!! :D

Pakko kai se on tälläinenkin pakko olla. Kiukkaan ovat ihmiset purkaneet mutta nyt mahdollista jakaa myös hyvät asiat!

Aloitan tällä... Kesän olen seurannut haarapääskyjen pesimistä. Tuolla niitä ympäri työpaikkaa on useita pesueita. Kolme pesän paikkaa tiedän mutta en ole halunnut mennä pesiä häiriköimään.
Tänään sitten se tapahtui. Yksi pesue on ulkona. Kököttää rinnatusten kaiteella ihaillen ja tutkien suurta maailmaa, samalla kun vanhemmat kantavat ruokaa suoraa suuhun. Höyhenet eivät vielä ole kunnolla vaihtuneet joten ensimmäisiä lentotunteja odotellessa...  Biggrin

Kuvia sitten löytyy iltapäivällä täältä http://kuvablogi.com/blog/7910/10/

No niin.. Kuvasarja odottaa katsojaansa...

Karoliini

Oottelppas vielä muutama päivä ja tarkkaile sitten kun ne emot ruokkii niitä lentoon. Se on hienon näköistä: kumpikin lähestyy vaakatasossa toisiaan, sitten vedetään pystyyn ylöspäin rinta rinnan ja itikat tökätään poikasen suuhun.
Monet vuodet olen itse ko. hommaa seurannut ikkunasta.

Anonyymi

Onpas hauskan näköinen rivistö! Saitko tänään duunia hoidettua ollenkaan?  :lol:

Anonyymi

Tokitoki.. Olen hieman oman itseni herra omalla puolella laitosta. Harvemmin siellä kukaan muu laitokselta vierailee.

niittäjä

Se on hyvä olla herra omassa duunissa. Kerkee bongaamaan lintujakin.
Mukavan näköinen rivistöhän se siinä istuskelee Smile

Anonyymi

Häh mitä? Eikö muille satu mitään hienoa ja mukavaa? Jotain mainitsemisen arvoista??

Anonyymi

Ei.  :x Siirryn vitutuskeskusteluun.

Sarekretkeilijä

Joo. Lauantaina, kun käynnistelin tietokonetta iltapäivällä, sen alkaessa raksuttaa sieltä alkoi kuulua helähdyksiä. Ajattelin sammuttaa, muttajatkoin ja ajattelin, että ei kai se vaarallista ole. Kohta vingahtelu loppui.

Klo 03:00 yöllä heräsin siihen, että taas vigahteli. Otin tietokoneesta virran ja kaikki johdotkin, mutta vingahtelu vain jatkui. Ajattelin, että voiko se räjähtää kuin tv, joten vein koko masiinan pihalle. Räjähtäköön siellä sateessa, ei syty tulipaloa ainakaan. Peitin sentään rakkineen muovilla.

Klo 05:00 olin juuri nukahtamassa, kun olin kelaillut kaikennäköistä puoliunessa-ei helvetti, helähdykset alkoivat taas. Ajattelin, että tuleeko se ulkoa asti, kunnes tajusin, että helähtely olikin koko ajan tullut palohälyttimestä. Ilmeisesti ääni oli ilmoitus virran loppumisesta patterista.

Ei muuta kuin patteri pois. Miksi hieno päivä? Jotenkin sitten saatuani unen ja  ja herättyäni klo 08:00 jälkeen, oli mukavaa juoda aamukahvi ja levätä rentoutuneena, hieman valvoneena. Tietokonekin toimi eikä ollut kostunut pilalle ulkona.

Anonyymi

Vinkki jatkoa ajatellen: tietokone ei räjähdä eikä syty edes palamaan jos virtajohto on irti.

Sarekretkeilijä

No olipa minullakin kesäkuussa söötti luontokokemus. Olin menossa torstain työmaalle perstain päätteeksi hakemaan unohtunutta työvälinettä. Se oli heinäpellon toisessa päässä. Kun olin kääntymässä auton ikkuna auki helteessä pellolle, huomasin siinä kahden linnun liikettä. Pian huomasin vain kuovin, joka äänteli merkitsevästi autolle ja minulle. Lähtiessäni edellisen päivän renkaan uria, huomasin kuovinpoikasen vipeltävän karkuun lakoontunutta uraa pitkin. Eipä siinä auttanut muuta kuin ajaa ohi ja tehdä uudet urat heinikkoon. Vipellys eteenpäin jatkui ohittaessani ja vielä takaapäin katsoessani.

Takaisinpäin tullessani ajattelin, että urien väli on turvallista, joten ajoin auton pohjan kiveen. Olisi kannttanutkin ajaa jompaa kumpaa uraa. Päivä ei siis ollut pelastettu oikeastaan. Pikemminkin perkeleen kuovi.. Noh, onneksi ei mitään käynyt autolle.

rane62

[quote author=TRB link=topic=18677.msg123041#msg123041 date=1184097448]
Vinkki jatkoa ajatellen: tietokone ei räjähdä eikä syty edes palamaan jos virtajohto on irti.

? miksi ei syty. Onko kyteminen mahdotonta tietokoneen sisällä?

Anonyymi

Ei toki, mutta jos se ei pala virran ollessa kytkettynä ei se syty ilman virtaakaan, komponentit kun jäähtyvät varsin nopeasti.

Anonyymi

Hoh... Lauantai aamu vuoro puolessa voimalaitoksella, 4 ihmistä töissä. Meitsi heräs just. Lämmittjä nukkuu jossain mualla, Operaattori loikoilee valvomossa ja Vuoropäälikkö puuhailee omiaan verstaalla... Ja firma tekee voittoa roppa kaupalla. Täydellistä.

lisättäköön tähän vielä et jos jokaisella olisi tekemistä ja kiirettä niin talo tekisi tappiota;)

Sarekretkeilijä

Kuluttajien olisi syytä vaihtaa firmaa tai tehdä jotain, niin saataisiin sähkön hinta alas.

Anonyymi

Sähkön hinta on tänään tosi halpa. Huomenna taas jotain muuta. noh elokuussa alkaa sit täälläkin kiireet. Molemmat kattilat lähtee posottaa täyttä huhtikuun loppuun asti. noin 200mWh. tänään 18mWh.

niittäjä

tänään on tosi komea päivä. Tuulee ja vesisade lähellä.
Oikein nautti kävelymatkasta töihin. Biggrin

KatariinaLitens

[quote author=JKO78 link=topic=18677.msg123641#msg123641 date=1184406527]
Sähkön hinta on tänään tosi halpa. Huomenna taas jotain muuta. noh elokuussa alkaa sit täälläkin kiireet. Molemmat kattilat lähtee posottaa täyttä huhtikuun loppuun asti. noin 200mWh. tänään 18mWh.

Tästä voisi alkaa harrastuksen. Lukea ensimmäinen ja viimeinen kirjoitus aina jostakin aloitetusta aiheesta; miettiä, että miten keskustelu on ajatunut viimeiseen kirjoitukseen. Vähän, kuin ristikoita ratkoisi tai arvoituksia.
Eli, kysymys kuuluisi: "Mitä välissä on tapahtunut :lol: ? "

hähää

Mutta mä kommentoin pääskyihin. Kävin katsomassa kuvia ja suloisia ovat! Itse sain pääsykokemuksen eräällä leirintäalueella, jossa oli vain yksi mökki vapaana. Siinä mökissä, heti oven päällä matalla, pesi pienet pääskypojat suut ammollaan. Jäi mökki käyttämättä! Tämä tapahtui Ruåtsin puolella Övre Frykenin rannalla.

En rikkonut sääntöjä; muutin niitä.

Anonyymi

[quote author=KatariinaLitens link=topic=18677.msg124216#msg124216 date=1184957239]
[quote author=JKO78 link=topic=18677.msg123641#msg123641 date=1184406527]

Tästä voisi alkaa harrastuksen. Lukea ensimmäinen ja viimeinen kirjoitus aina jostakin aloitetusta aiheesta; miettiä, että miten keskustelu on ajatunut viimeiseen kirjoitukseen. Vähän, kuin ristikoita ratkoisi tai arvoituksia.
Eli, kysymys kuuluisi: "Mitä välissä on tapahtunut :lol: ? "

hähää

Mutta mä kommentoin pääskyihin. Kävin katsomassa kuvia ja suloisia ovat! Itse sain pääsykokemuksen eräällä leirintäalueella, jossa oli vain yksi mökki vapaana. Siinä mökissä, heti oven päällä matalla, pesi pienet pääskypojat suut ammollaan. Jäi mökki käyttämättä! Tämä tapahtui Ruåtsin puolella Övre Frykenin rannalla.

Kiitoksia kuvien kehuista. Tuohon vielä todettakoon että pääskyjen ensilentoja en päässyt kokemaan. Olin ikävä kyllä vapaalla silloin ja niin masokisti en ole että lähtisin vapaalla työpaikalle pääskyjen takia. Kesiä on vielä edessä. Tänä päivänä pääskyjä lentelee taas mielettömästi...

tiainen

Kesäloma osui just pääskysten pesästälähdön aikoihin. Anoppilassa ne pesivät joka vuosi, tässä tämän vuoden poikaset:

http://i101.photobucket.com/albums/m75/tiainen_2006/Kuvia156.jpg

http://i101.photobucket.com/albums/m75/tiainen_2006/Kuvia155.jpg

Ja tässä isompi rivistö Thaimaan matkalta:

http://i101.photobucket.com/albums/m75/tiainen_2006/Thaimaa012.jpg

niittäjä

Kävinpä eilen kattomassa pitkään suomeen odotetun RUSH:n

Nyt on hieno päivä keikkaa fiilistellessä. Vaikka soundit ei aluksi ollut parhaat mahdolliset parani loppua kohden ja vanhat pierut heitti hienon keikan.

Rush

[quote author=niittäjä link=topic=18677.msg131480#msg131480 date=1193725160]
Kävinpä eilen kattomassa pitkään suomeen odotetun RUSH:n

Nyt on hieno päivä keikkaa fiilistellessä. Vaikka soundit ei aluksi ollut parhaat mahdolliset parani loppua kohden ja vanhat pierut heitti hienon keikan.

Jaa, niin mitä :shock: Minua käyny vahtaamassa 8) :lol: