1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
tiainen
Parasta musiikkia juuri nyt?

Mikä on tämän hetken lempparisi?  Smile

Täällä on viime päivät kuunneltu kovasti Nightwishin uusinta levyä, mutta en osaa vielä nimetä ehdotonta lempparia siitä. Nyt päässä soi "Bye bye, Beautiful".  :lol:

niittäjä

northern king- we don´t need another hero

Suomen kovaa ja korkealta kaarti antaa tulla sen mitä lähtee Biggrin

vanha metallican kappale harvester of sorrow pitkälti radiosoiton takia.

Just ostin nightwishin levyn jossa toisena levynä kaikki biisit instrumentaalisti
Todella hienolta kuulostaa amaranth pelkällä pianolla

Vagabond

Megadeth:  À Tout Le Monde (Set Me Free)
Tuo United Abominations levyn uudelleen lämmitys jotenkin kolahtaa muhun.
Ei oo levyä vielä itellä, mutta Rock soittaa sitä aika usein. Tarvii vissiin hankkia levy...

Nyypäle

[quote author=Vagabond link=topic=19504.msg129434#msg129434 date=1191258422]
Megadeth:  À Tout Le Monde (Set Me Free)
Tuo United Abominations levyn uudelleen lämmitys jotenkin kolahtaa muhun.

Ja mun mielestä ovat pistäneet vanhan hyvän piisin ihan piloille...  :x

Tällä hetkellä on ahkerimmassa soitossa vanhimmat Metallican levyt ja Maj Karma.
Ja pahimpina päivinä, kun oikein pahasti pää jumittaa, niin kuuntelen Riston (http://www.myspace.com/ristoristo) levyt  ja tunnen itseni jälleen melkein normaaliksi.  :lol:

Vagabond

Mä en ottanutkaan kantaa siihen onko vanha vai uus parempi. No ei sitä mut mielestä piloille oo pistetty. Eikä se oo Megadeth:in paras biisi siitäkin oon varma. Se oli vaan se biisi tällä hetkellä, joka on jäänyt mieleen. No kumpis on parempi kill em all vai ride the lighting?
Mun nimimerkki on tarttunut joskus Metallican biisistä korviin, joten ei siinäkään vikaa oo...

niittäjä

noi on makuasioita mistä on turha kiistellä.
Tuli muuten vagabond mieleen että bodomin levy oli pöydällä se missä on se viikatemies
kannessa kun nimimerkkiä mietin eli sieltä se tuli kun rupesin tarkkaan muistelemaan.Oikein arvelit, ei tullut mieleen siinä vaiheessa kun kysyit.

Vagabond

Follow The Reaper...  Smile

Nyypäle

[quote author=Vagabond link=topic=19504.msg129440#msg129440 date=1191260617]
Mä en ottanutkaan kantaa siihen onko vanha vai uus parempi. No ei sitä mut mielestä piloille oo pistetty. Eikä se oo Megadeth:in paras biisi siitäkin oon varma. Se oli vaan se biisi tällä hetkellä, joka on jäänyt mieleen.

No eihän tuo nyt missään nimessä ollutkaan sinuun ja mielipiteeseesi suunnattua kritiikkiä. Ei ollenkaan!  8) Tuli vain mieleen, kun itsekin Rockia tulee kuunneltua ja juuri tuossa vaiheessa yleensä tekee mieli vaihtaa taajuutta... Ei siinä uudessakaan versiossa itse asiassa mitään niin pahaa ole, mutta kun se alkuperäinen on vaan niin paljon parempi... Smile

[quote author=Vagabond link=topic=19504.msg129440#msg129440 date=1191260617]
No kumpis on parempi kill em all vai ride the lighting?

Nuo molemmat on olleet soitossa viime aikoina... Onko ihan pakko laittaa järjestykseen? Smile
Ehkä poimisin mieluummin parhaat molemmilta...

Vagabond

Ei oo pakko... Kyseessähän on vaan mielipide.  Smile
Ite valkkaisin kyllä kaks seuraavaa tuotosta Metallican tuotannosta.
Tosin näin vanhempana oon ruvennut arvostaan herra Mustainen tuotoksia korkeemmalle kuin aiemmin mainitun bändin.
Kaks kertaa oon nähny Daven soittamassa Sauna open airissa ja molemmat ollo loistokeikkoja.
Metallica takoo vaan rahaa stadioneilta...  :?
Noh ihan hyviä keikkoja kai nekin.

Nyypäle

Olen jotenkin siinä mielessä samaa mieltä kanssasi, että Megadeth ylittää paikoin musiikillisesti Metallican, mutta jälkimmäinen on kulkenut mukana niin monta vuotta, että siihen liittyy paljon muutakin kuin musiikki itse. Mielialoja, tunnelmia...
Metallicaa en ole nähnyt, eikä mikään hirveän kova hinku olekaan päästä näkemään... Musiikki on edelleen hyvää, mutta kun sen niiden "avautumis"-dokumentin katsoin, niin jotenkin meni vähän maku niistä hemmoista...  Minulle oli syntynyt jotenkin ihan erilainen näkemys koko tyypeistä. :?

amos

John Mayall ja Bluesbrakers 60-luvun levyltä Hard Road ja biisi The Supernatural. Komeeta kitaransoittoa Peter Greeniltä!

tiainen

Kuulin ton Northern Kingin biisin jotai reilu viikko sitte, enkä sen jälkeen ole onnistunu sitä kuulemaan. Muistaakseni alku oli tosi lupaava, mutta loppua kohden latistui. Pitäis kuulla toisen kerran että pääsis paremmin arvostelemaan.

Minä olenkin tälläisen melodisemman hevin kannattaja, Metallica on mulle suurelta osin liian rankkaa. Joissakin biiseissä kyllä paikoitellen hyviä kohtia, mutta ei yhtään oikeesti todella hyvää biisiä kokonaisuudessaan. Mun mielestä siis, makujahan on monia... Smile

niittäjä

Itse olin metallican keikalla kesällä ja kyllä oli jätkät mahtavassa vedossa.
Liput 45min myytiin loppuu niin ei ne stadioinia pienempään mahdukkaan.

Se dokkari on ajalta jolloin patoutuneet asiat oli keräntyneet ja kemiat vähän heikot bändin sisältä. Ne on korjattu ja asiat käyty läpi niin nyt on meininki taas ihan toisenlaista. Ullrich sanoi että nyt taas pitkästä aika nauttii soittamisesta.

Löydän kaikista genreistä ehkä rappiä ja diskojumputusta lukuunottamatta
hyviä kipaleita ja artisteja. Itse kun väsäilen kotona omia kipaleita niin on eritavalla oppinut kuuntelemaan muidenkin.

Välillä se toinen kolahtaa enemmän kuin toinen ja välillä taas toisin päin
ja tietyt suosikit pysyy aina.

Vagabond

Pakko kommentoida Nyypäleelle tuosta Some kind of monster dokkarista:
Kieltämättä siitä tulee vähän sellanen kuva, että isoksi kasvaneiden pikkupoikien kukkoilua.
No se ei mua yllättänyt, että rokkareilla egot törmäilee toisiinsa. Taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus.
Oikeestaan mulle antoi positiivisen kuvan se että kaverit ymmärtää viljellä hieman myös itseironiaa. Muutenhan tuota koko dokkaria ei varmaan olis julkaistu kaikkine terapiaistuntoineen ja konsultteineen.

Usein noi toisiaan ärsyttävät kaverit saa kuitenkin aikaiseksi loistavaa musiikkia. (En nyt viittaa tuon dokkarin aikana tehtyyn levyyn. --> kaupallista **kaa mun mielestä)
Esim Dion alkuperäinen kokoonpano on tuosta mun mielestä hyvä esimerkki. Jotenkin noi räiskyvät luonteet yhdessä saa musiikinkin räiskymään!  :? Smile
Valitettavasti noi kokoonpanot hajoo vaan nopeesti ja seuraavat levyt on sit sinänsä hyviä muttei loistavia.
Herra Ronnie James Dio on muuten kaveri jota kannattaa mennä kattoon livenä, jos vaan tilaisuus tulee.
Olen pari kertaa nähnyt DIO nimen alla ja edelleen Holydiver kajahtaa mahtavana ilmoille!!
Saunassa olin kattomassa Heaven & Hell nimen alla ja oli taas mykistävä performanssi. Vanhat vaarit Ronnie & Tony soitti ja lauloi nuoret pojat suohon!!  :twisted:

niittäjä

ronnie james dio on ehdottomia suosikkejani.

63V ja ääni edelleen samalla tasolla kuin 40V sitten.Teräsvaari.
Aina kun Dio on keikalla yritän mennä kattomaan. Holy diver dvd:tä olen katellut paljonkin kotona tai kaverilla.

Jos katotte paljonko on rainbown:n miehistö vaihtunut niin taitaa olla jonkin sortin ennätys.Silti blackmore on saanut hyviä kipaleita aikaiseksi eri hemmojen kanssa.
Kuten guns´n rosesin basisti duff sanoi niin ulkopuolisista erimielisyyksistä huolimatta
lavalla kaikki teki sen mitä osaavat.

Kuuntelehan vagabond black sabbathin tony martinin aikaset levyt headless cross ja tyr. Siinä on myös hyvä laulaja.

tiainen

Juu, tuo Holy Diver on yks mun lemppareista myös.  Biggrin

Sonata Arctica ja Iron Maiden on mun kestosuosikkeja. Timo Rautiainen yksinään sekä Niskalaukauksineen on myös ahkerasti kuunneltuja, mutta se on sellainen jonka välillä unohtaa hyllyyn...

Mitkä on muuten "oudoimmat" levyt jotka hyllystänne löytyy? Siis sellaiset josta itse tykkäätte mutta muut oudoksuvat? Mulla löytyy Värttinää, Ray Charlesia, Nordmania ja Seminaarinmäen mieslaulajia. Semmarit on kyllä ehdottomasti livebändi, joiden show on aina mahtava!  :lol:

Vagabond

Tätä ei sitten levitellä ympäriinsä:
Multa löytyy Europen kokoelma CD:llä...  :shock: :oops:
Vanhoja muistoja noista limudiskoista liittyy tuohon sen verran, että tuli joskus ostettua alesta.  Smile

niittäjä

outoja levyjä löytyy aina.

Ei ole kyllä näkyvillä vaan kaapissa säilytettynä michael jacksonin kokoelma :lol

Rush

Höhöö, vaikuttas tämän otoksen perusteella, että relaalaiset (tai retkeilijät yleensä?) ovat aika metallivetoista porukkaa. Biggrin

Ei siinä mitään, kyllä moni edellä mainituista itelläkin iskee kovaa. Metallicasta ehkä kuitenkin kuuntelen enemmän 90-luvun materiaalia. Taitaa olla niin, että jos on kauemman aikaa yhtyettä fanittanut tai kuunnellut, niin silloin tuo vanhempi materiaali iskee enemmän. Nuoremmilla ja niillä, jotka eivät kunnolla ole tutustuneet yhtyeen koko tuotantoon, on tieten helpompaa tarttua tuohon reload-tyyliseen materiaaliin.

Itse kuitenkin olen musiikkimaultani aika monipuolinen; lähes kaikki musiikki menee, kunhan se on hyvää. Biggrin Ja makuasioitahan nämä nimenomaan Biggrin
Metallista klubimatskuun ja tranceen... purkkapoppi ei oikein toimi, eikä rap/hiphop muuta kuin osittain.
Tällä hetkellä soittolistalla taitaa olla Linkin Parkia, Kornia, Armin Van Buurenia. Niin ja lisäksi Timbaland ja Nelly Furtado. Laidasta laitaan siis. :lol:

teesaa

Juuri nyt Belinda Carlisle...tuli Kiinassa vedettyä karaokeabaarissa "pikkuisen" Belindaa trance-versiona (tarkkaan Trance 2003 B). Paljain jaloin ja "fetsi" päässä - MC Mullah Barefoot. 80-luku tuli takaisin taloon.

Ja samalla kun kasareita luukutetaan, niin tiiviisti soi myös Whitesnaken albumi "Ready and Willing" vuodelta 1980.

Itselleni uudempia tuttavuuksia on lautasella White Stripes, joka on yllättävänkin hyvää.

Uusi Nightwish vähän pettymys.

Wannabe mies monessa lajissa!

Vagabond

Noi Metallican load tyyppiset ratkaisut voi vetää pöntöstä alas.....  :evil:

niittäjä

samaa mieltä ton load:n kanssa. On koko metallican tuotanto itsellä st.angeria lukuunottamatta.

Itse kuuntelin just uuden nightwish:n. Kokonaisuutena yks parhaimpia levyjä vaikka
loppussa vähän laantukin. Täytyy kuunnella vielä instrumentaaliversiona se läpi.

JussiMaa

Nightwish oli ihan kova juttu Oceanborn ja Wishmaster levyjen aikaan, mut muuttui sit mun makuun vähän turhan mahtipontiseksi sinfoniaorkestereineen kaikkineen. Mut kukin tyylillään...
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus ja Kotiteollisuus on kunnon äijärokkia! Tuota Metallicaa mä en ole ymmärtänyt koskaan. Kertokaa tyhmälle, mikä juttu siinä on...?

Sit vastapainoa tulee konemusiikista, freeformia, acidia, teknoa, industrialia... Kuroshio Currentin Hollow Man tulee olemaan seuraava hankintani, vaikka ei niin tuore levy olekaan

Anonyymi

Deep Purple, Perfect Strangers. Tällä lähtee taas simmut auki ja uusi hieno päivä käyntiin. Mä olen syventynyt vabhempaan metalliin. Led vei sydämmeni ja suunnittelen lähtöä sille "viimeiselle" keikalle joka on joskus ja jossain. tiedä vielä vain missä ja milloin tai mistä saisi liput...

tiainen

Minusta Nightwish teki parannuksen edelliseen levyyn verrattuna, jossa ei ollut kuin pari kuunneltavaa kappaletta. Uusi levy on kokonaisuudessaan hyvä yhtä sietämättömän ärsyttävää biisiä lukuunottamatta.

Radio Rockia tulee kuunneltua Peltoreilla töissä silloin tällöin ja vaikka en tavallisesti ole piitannut HIM:in biiseistä ollenkaan, niin "Venus Doom" kuullostaa tosi hyvältä.  Biggrin Samoin Amorphisin "House of Sleep". Ja mahtipontista sankariheviä parhaimmillaan: Turisaksen "To Holmgard and Beyond". Tuo edellinen ei kyllä tule kestämään monta kuuntelua, nyt olen kuullu sen noin neljä kertaa ja alkaa jo osaamaan ulkoa.  :? Sad

Anonyymi

No tää...kyllä Turkkilaisetkin osaa!

Rush

Quote:
Nightwish oli ihan kova juttu Oceanborn ja Wishmaster levyjen aikaan, mut muuttui sit mun makuun vähän turhan mahtipontiseksi sinfoniaorkestereineen kaikkineen.

Quote:
Minusta Nightwish teki parannuksen edelliseen levyyn verrattuna, jossa ei ollut kuin pari kuunneltavaa kappaletta. Uusi levy on kokonaisuudessaan hyvä yhtä sietämättömän ärsyttävää biisiä lukuunottamatta.

Uusi Nightwish on ehkä lupaus paremmasta. Silti se ei ainakaan vielä yllä juuri noiden Oceanbornin ja Wishmasterin tasolle. Noissa levyissä oli sitä jotain. Voi tietysti olla, että ne nauttivat pientä klassikonleimaa omassa arvoasteikossa, mutta kuitenkin. Eivät nuo tosin ollenkaan huonoja olleet nuo Century Child ja Oncekaan.

Niin ja tuosta Metallicasta vielä, niin ei tuo Load kyllä kovin kummoinen omastakaan mielestä ole, mutta ReLoad kolisee kyllä ihan kiitettävästi. Aiempi Metallica - Metallica -albumi on myös mielestäni hyvä, kruununa Enter sandman, Unforgiven (tulihan sillä eurovision dance contestin voitto Suomeen :lol:) ja Nothing else matters. Albumi on myös kaupallisesti yhtyeen menestynein. Osittain tätä tarkoitin, kun sanoin että ei-niin-fanienkin on helpompaa tarttua tuohon 90-luvun Metallicaan.
Toiset sitten vannovat nimenomaan tämän vanhemman Metallican nimeen Smile Ei siinä, makuasioitahan nämä Biggrin

Vagabond

Mä tunnen tuon albumin nimellä Black. Mä laskisin sen vielä tuonne Metallican hyvään kauteen. Eli kuuntelen itekkin suht paljon. Puritanistit saattaa olla erimieltä: Jotkut niistä väittää, jopa Justice:en olevan soopaa. Omalla kohdalla tuo Justice  on nimenomaan parasta mitä löytyy. Tosin se on eka Metallica jonka ostin.... Saaattaa vaikuttaa asiaan...

Olen ite myöhäissyntyinen metalli fani. Jotenkin musiikin kuuntelu yleensä alkoi kolahtaa vasta noin 18v iässä.
Toki mulla oli sitä ennen ollut yleisen paineen takia esim. Kiss Asylum, mutta se oikea oma todellinen kiinnostus alkoi vasta vanhemmalla iällä.

Mä rupesin kuunteleen heviä kun muut lopetti.  Smile

Jos mennään sen verran of topic linjalle, että sanotaan mikä on parasta musiikkia kautta aikojen:
Stratovarius - Episode
Muinaisen Babylonin yllä kun lentää lentomatolla.... omalla sohvalla...  8)

Okei ehkä tuossa on pientä kotiinpäin vetoo suomalaisena, kun oikeesti parasta levyä ei voi sanoa.
Jonain päivänä ei voi kun jäädä ihaileen Knoflerin soundeja Diren levyiltä ja joku toinen päivä taas tarvii Kill em all tai COB tyyppistä mättöä.

niittäjä

minulla se menee tonne 70 ja 80 luvun hevin ja aor-rockin puolelle.
Metallican kuuntelu alkoi black albumista ja sitten ostin kaikki aikaisemmatkin levyt.
Load oli pettymys mutta reload oli taas parempi.

Yleensä missä kitara vinkuu ja vedetään kovaa ja korkealta kuuluu mun levyhyllyyn.

Rush

Niin joo, siis tuo Metallica-albumihan tunnetaan myös nimillä The Black Album tai suomennettuna Musta albumi. Tai ainakin näitä nimityksiä olen itse kuullut käytettävän. Taisi johtua siitä, että levyn ulkoasu oli aika tummanpuhuva. Itse en omista kyseistä levyä muuta, kuin digitaalisessa muodossa.

Quote:
Jonain päivänä ei voi kun jäädä ihaileen Knoflerin soundeja Diren levyiltä

Knopfler ja Dire Straits... Money for nothing (and chicks for free): Yksi kaikkien aikojen parhaista ja legendaarisimmista biiseistä Biggrin

Itse en nyt ikinä mikään varsinainen minkään musiikkityylin tai yhtyeen tai jonkun fani ole ollut. Jotkut yhtyeet ja kappaleet kolahtaa vaan kovemmin, kuin toiset. Smile

ranger
Käyttäjän ranger kuva

Tämäpäs sattui, just ku aamulla ajelin töihin, mietin tuota Metallican kohtaloa. Luin vast'ikään yhden Metallica-kirjan, jossa kirjoittaja kovasti arvostelee tätä uusintakin, St. Anger-levyä. Mietin että mahtaisko tämä nyky-Metallican huonous olla niin yleisesti tunnustettu ongelma, jos sitä Black Albumia ei olis myyty niin helevetisti. Ilman sitä levyä se olis vain laajentuneen metalliporukan ongelma. Laajentuneen siksi että kyllähän MoP kuiten avasi monet korvat metallimusiikille. Kuten meikkiksen korvat. Eipä ne Slayerit sun muut Anthraxit ole koskaan mulle kolahtaneet yhtä kovin ku Metallica.

Parasta musiikkia juuri nyt (ja menneellä viikolla) on Faith No More. 

"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul"

Heh heh, kaikkia sitä

"Kumparelasku on [kuin] elämä pienoiskoossa"

Sivut