1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Relaa
Käyttäjän Relaa kuva
Kysely-/palautelomake Relaassa touko-kesäkuussa

Haluamme Relaasta pitkällä tähtäimellä ulkoilijoiden mielestä tosi hyvän yhteisön ja saitin. Kaikenlainen palautteen kerääminen on meille tärkeää.

Osana tuota pyörii Relaassa nyt kysely. Saattaa siis pompahtaa sellainen popup-ikkuna joskus Relaasta eteen. Suurkiitos kaikille, jotka jaksavat vastata!!!

niilo

Mistä johtuu että Relaa lähes kuoli heti tämän viimeisen uudistuksen jälkeen eikä toipumista ole näköpiirissä. Henk.koht. voin todeta sivujen muuttuneen jollain vaikeasti kuvattavalla tavalla epäkiinnostaviksi/vastenmieliseksi uudistuksen jälkeen, tarkoitan siis ilmiasua, en sisältöä.

HJP

Pomppii juu, mutta ensimmäistä kysymystä pidemmälle en pääse, kun ei miniläppärin näyttö vieritä näkyviin mitään "seuraava"-painiketta.
Joku datanero tämänkin ongelman osaisi ratkoa, mutta olen vain ulkoilija...

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=niilo link=topic=40662.msg204233#msg204233 date=1336741850]
Mistä johtuu että Relaa lähes kuoli heti tämän viimeisen uudistuksen jälkeen eikä toipumista ole näköpiirissä. Henk.koht. voin todeta sivujen muuttuneen jollain vaikeasti kuvattavalla tavalla epäkiinnostaviksi/vastenmieliseksi uudistuksen jälkeen, tarkoitan siis ilmiasua, en sisältöä.

Olen havainnut saman. Jotenkin saitti on kuolleen oloinen. Oma hypoteesini on se, että saitin tärkein sisältö -- keskustelut -- eivät pääse tarpeeksi hyvin esille etusivulla ja toisaalta etusivulla nyt oleva toimituksellinen sisältö ei vaihdu tarpeeksi tiuhaan. Etusivulla voisi näyttää enemmän usimpia keskusteluja ja lisäksi niistä voisi tuoda etusivulle vähän enemmän kuin otsikon. Esim. 100 ensimmäistä merkkiä ei-lainatusta tekstistä.
Heikki

Relaa
Käyttäjän Relaa kuva

Kiitti! Lisää tulemaan. Relaa halutaan todellakin kuntoon. Mutta kun tehdään nollaresursseilla, niin kaikki parannukset kestää ja joutuu keskittymään olennaisimpiin. Heti kun kommenttien ja muiden pohjalta saadaan olannaisimmat kunnolla selville niin parannetaan taas.

---------------------------------------
Elämä on ulkona. Relaa netissä.

niilo

Joo, jos haluatte sivut henkiin niin vanhantyylinen formaatti takaisin, tämä nykyinen kökköjen isoäiti.

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=niilo link=topic=40662.msg204312#msg204312 date=1337101331]
Joo, jos haluatte sivut henkiin niin vanhantyylinen formaatti takaisin, tämä nykyinen kökköjen isoäiti.

Pitää kyllä olla eri mieltä. Ainakin itse arvostan myös tuota toimituksellista sisältöä.

Raid

Arvostan yritystä toimitukselliseen sisältöön. Tähän mennessä se on kyllä ollut osittain väkisin väännetyn tuntuista.

Harza

[quote author=Raid link=topic=40662.msg204329#msg204329 date=1337167492]
Arvostan yritystä toimitukselliseen sisältöön. Tähän mennessä se on kyllä ollut osittain väkisin väännetyn tuntuista.

Samaa mieltä. Minulle on jäänyt välillä jutuista mielikuva, että Relaa on osalle toimittajista kokeilualustana artikkeleille, joista saa myöhemmin toisaalla rahaakin julkaistaessa.

Ja jos keskusteluja ei forumille ilmesty niin ei silloin ylläpitäjienkään kannata alkaa väkisin aiheita keksimään. Pitäisi vain ennemminkin miettiä, miten kirjoittelijat saisi oma-aloitteisesti takaisin.

Markku Jussila

Artikkeleista:

Minähän en ole toimittaja. Tai en siis omaa koulutusta kielestä tai toimittamisesta enkä omaa ammatillista kokemusta artikkelien kirjoittamisesta. Minun kirjoittamistani saattaa siis saada vaikka kuinka kokeilevan kuvan, mutta se kuva johtuu vaan siitä kun teksti on mitä on ja jokainen kirjoitus siksi valitettavasti tavallaan kokeilu.

Minun Relaa artikkelieni aiheista yksi on päätynyt Skimbaajaan, laskettelun ekoilupuoli. En tarjonnut sitä sinne. En ole itse asiassa ikinä tarjonnut yhtäkään ulkoiluartikkelia mihinkään, enkä koe sitä itselleni tarpeelliseksi/järkeväksi.  Minun satunnaisiin kirjoituksiini riittää Relaa. Ekojutun osalta Skimbaajan suunnalta etsittiin kyseiseen artikkeliin kirjoittajaa ja minuun osattiin ottaa yhteyttä. Yhteydenottokaan ei tullut Relaan artikkelin takia vaan ensisijaisesti siksi, että ekopuoli on ollut työtäni ja omaan siitä ekoilusta ihan ammatillista kokemustakin.

Ekojutun osalta kyllä harmittaa että Skimbaajan juttu on jotenkin toimivampi kuin Relaan. Ei johdu kuitenkaan mistään laskelmoidusta Relaan käytöstä kokeilualustana. Johtuu vaan siitä kun on kokematon epäammatillinen kirjoittaja. Silloin toinen kierros on oikeestaan aina parempi kuin eka. Ja kolmas olisi jo tosi hyvä. Kaipaiskohan joku juttua laskettelun ekopuolesta  Blum 3 ?

Edit: Näin jälkikäteen tarkasteltuna tämä Relaan ekojuttu (http://www.relaa.com/tags/ekoekstra) on kyllä aika sekavasti kirjoitettu. Sorry jos aiheuttanut harmaita hiuksia tosta tolkun ottaminen! Toki minullekin on kirjoituskokemusta tuon jälkeen tullut reilusti sekä Relaassa että muualla, joten jatkossa puskee parempaa Artikkeleihin minunkin näppiksestäni.

hvesalai
Käyttäjän hvesalai kuva

[quote author=Relaa link=topic=40662.msg204201#msg204201 date=1336637013]
Haluamme Relaasta pitkällä tähtäimellä ulkoilijoiden mielestä tosi hyvän yhteisön ja saitin. Kaikenlainen palautteen kerääminen on meille tärkeää.

Jokohan kyselylomake on tuottanut tarpeeksi dataa, että sen voisi poista taas joksikin aikaa. Se nimittäin pomppii esiin melkein joka päivä (ilmeisesti kun selaimen evästeet on tyhjennetty).

Heikki

Relaa
Käyttäjän Relaa kuva

Kiitos muistutuksesta. Poistettu nyt!

Ja kiitos kaikille vastaajille. Tavoitteena saada Relaasta entistä parempi mahd.pikaisesti.

Elämä on ulkona. Relaa netissä.

Artturi Kröger

Terve Harza,

Kiitti palautteesta. Harmi kuulla, että Relaan toimituksellinen sisältö ei ole sinulle maistunut. Relaan jutut ovat jotakuinkin aina vain ja ainoastaan Relaaseen ja Relaan lukijoille tehtyjä. Monet niistä olisi voinut julkaista lehdissäkin, mutta mieluiten teemme niitä juuri tälle foorumille, eikä niitä edes tarjota muille.

Peukutusten ja sharejen perusteella joku on joskus joistain jutusta tykännytkin, mutta muuta palautetta emme ole niistä juurikaan saaneet. Yhtä kaikki, mielellään kuuntelemme palautetta, että osaisimme valita sellaisia aiheita ja näkökulmia, jotka palvelisivat Relaa.comin käyttäjiä parhaiten.

Juttuideat jne. aina suurenmoisen tervetulleita.

Ulkoilullisin terveisin,

- Art.

[quote author=Harza link=topic=40662.msg204330#msg204330 date=1337171890]
[quote author=Raid link=topic=40662.msg204329#msg204329 date=1337167492]

Samaa mieltä. Minulle on jäänyt välillä jutuista mielikuva, että Relaa on osalle toimittajista kokeilualustana artikkeleille, joista saa myöhemmin toisaalla rahaakin julkaistaessa.

Ja jos keskusteluja ei forumille ilmesty niin ei silloin ylläpitäjienkään kannata alkaa väkisin aiheita keksimään. Pitäisi vain ennemminkin miettiä, miten kirjoittelijat saisi oma-aloitteisesti takaisin.