1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
vuorix
lisähappi

hei siellä ! kaipaisin tietoa lisähapen käytöstä. miten happea käytetään oikein, yms infoa ? voiko olla mitään haittaa. tarkoitus pysytellä alle kuudessa kilsassa. 8) mitä maksaa ja mistä voi ostaa.

Anonyymi

Onks tämä vitsi?

Lisähappea alle 6 kilsassa?

t:P.Mäkelä

Mikaels

Esim. tuolta

http://www.poisk-ltd.ru/index.php?newlang=english

tai

http://www.summitoxygen.com/

Venäläinen poisk on ilmeisesti enemmän käytettyä, sen huokeamman hinnan taikia.

Hintoja esim. tuolta

http://www.mounteverest.net/story/stories/Oxygenwrapup:TheoldvsthenewandthedangersFeb102004.shtml

zorro

Mikaels wrote:
Venäläinen poisk on ilmeisesti enemmän käytettyä, sen huokeamman hinnan taikia.

Ei, vaan sen ylivertaiseksi sanotun laadun (ja kevyiden pullojen ja suhteellisen hyvän maskin) takia. Poisk on sieltä hintahaarukan yläpäästä. Ja jos nyt Poiskia joku syystä tai toisesta sattuu ostamaan niin suositeltavaa on ostaa virallisia teitä Poiskilta suoraan. Poisk on maineikas firma ja käytettyjä ja poisheitettyjä pulloja täytetään ties missä nyrkkipajoissa Euroopassa ja Aasiassa ja myydään Poiskina. Näissä pulloissa on sitten suhteettoman paljon vikoja ulosvirtauksen tasaisuudessa (tai ylipäätään toimivuudessa), täyttömäärissä ja kaasuseoksen tasalaatuisuudessa ja hengitettävyydessä.

Alle 6tonnissa hapen käyttö on lähinnä lääkinnällistä vuoristotaudin oireisiin ja ödeemiin. Maskin käytön sanotaan olevan kovin hankalaa (aurinkolasien ja vaatteiden ym. takia) ja epämiellyttävää, joten tuskinpa sitä 6tonniin kannattaa ottaa, paitsi ehkä lääkintäkäyttöön perusleiriin jos nyt on ihan sikana rahaa mille pitää löytää reikä.

Fujilla (3700m about) Japanissa monet ikäihmiset kuulemma posottavat maski naamalla.

vuorix

kiitos tiedoista, alle 6 kilsaa ! mutta ette tiedä kuinka hunossa kunnossa olen Wink

Sniper

onko keuhkoista leikattu puolet pois?? :roll:

vuorix

keuhkot kunnossa, okei ei lisähappee. ja onhan myös aika tyyristä :lol:

Sniper

aivan, kaikkea muuta kuin halpaa. Mutta niinhän se on, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa :lol:

Mikaels

Olin kerran kesätöissä yhdessä teollisuuden tehtaassa.

Proseessista, jota piti vahtia lähti silmiä ja kurkkua kirvelevää savua. Yks kesätyöläinen käytti suojanaamaria suojautuakseen (en itse käyttänyt ja huomasin että kurkssa tuntui)

Joku tehtaan vakkari ja kova jätkä oli iltavuorossa kirjoittanut siihen naamariin "neiti". Se kaveri ei sitten seuraavana päivänä käyttänyt sitä naamaria enää...

vuorix

sniper puhuu asiaa ! jos haluaa hyvän ja halvan pitää ostaa kaksi :lol:

Alppipässi

--

Ole mies, toteuta haaveesi.

janneki

Mikaels wrote:
Olin kerran kesätöissä yhdessä teollisuuden tehtaassa.

Proseessista, jota piti vahtia lähti silmiä ja kurkkua kirvelevää savua. Yks kesätyöläinen käytti suojanaamaria suojautuakseen (en itse käyttänyt ja huomasin että kurkssa tuntui)

Joku tehtaan vakkari ja kova jätkä oli iltavuorossa kirjoittanut siihen naamariin "neiti". Se kaveri ei sitten seuraavana päivänä käyttänyt sitä naamaria enää...

Vieläkö nuo kovat jätkät ovat elossa? Tämä on minusta vähän vastaava asia kuin se, että eturivin kovat jätkät eivät käytä korvatulppia festareilla Motörheadin soittaessa... Wink

-janneki-

Heavy on paskimmillaankin parasta...

Mikaels

Alppipässi wrote:
Mikaels wrote:

Tämähän vain todistaa, että se kaverisi oli ihan oikeasti neiti. Tosi mies olisi itse kirjoittanut naamariin perään "and proud of it" ja vetänyt nassen päähän. Siinä olisi sitten saaneet valimon vanhat parrat ihmetellä, että mitä hel**ttiä siinä lukee.

Näin olisi pitänyt toimia.

-janneki- wrote:

Vieläkö nuo kovat jätkät ovat elossa? Tämä on minusta vähän vastaava asia kuin se, että eturivin kovat jätkät eivät käytä korvatulppia festareilla Motörheadin soittaessa... Wink

-janneki-

En tiedä onko hengissä, mutta puolikuuroja olivat jo silloin. Ne huippuimurit joiden olisi pitänyt sitä savua poistaa piti sellaista meteliä , että kommunikointi tapahtui puolenmetrin päästä huutamalla.

Vuorix

Muistathan kirjoittaa naamariin... Wink

Maker

ei se ite happi ole kallista! vaan ne varusteet aluksi!

ite sukellan ja tulee käytettyä happea jonku verran vähentääkseni deco aikaa..

(puhdashappi muuttuu myrkylliseksi 6m syvemmällä puolen)

ite happi varustus (7l pullo, alentaja ja regut) oli jotain reilu 600e

mutta itse happi on halpaa kamaa Smile

10kuutiota (eli 10 000l) saa alle 50e (200bar 50l pullo)

paineilman sukelluskaasuna on tietenki kaikista halvin Smile

ja kallein taitaa olla heliumi +600e (200bar 50l pullo)

että se on kallista Wink

mutta nuo tiedot vaan ku porukka ihmetteli et happi on kallista Smile

-Markus-

Kössi Kenguru

vuorix wrote:
hei siellä ! kaipaisin tietoa lisähapen käytöstä. miten happea käytetään oikein, yms infoa ? voiko olla mitään haittaa. tarkoitus pysytellä alle kuudessa kilsassa. 8) mitä maksaa ja mistä voi ostaa.

Jos Kilimanzarosta on kysymys, niin ei sinne kannata lisähappea kantaa. Ja huonosta kunnosta on vain hyötyä. Normaalit nousuaikataulut sille ovat vain aivan järjettömiä. Varaa muutama päivä lisää aikaa tai käy ensin muualla aklimatisoitumassa.

laihomx

Ottakaapa yhteyttä esim. AGAn lääkekaasuosastoon. saattaa olla hyödyllistä tietoa aiheesta...