1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mpx
Ulkoiluun liittyvät valokuvat myyntiin!

Olen mukana vastavalo.fi - valokuvapaikassa. Tarkoituksena on muiden teemojen muassa luoda relaa.comin lajeihin liittyville valokuville laaja näyttely- ja myyntipaikka.

Linkki keskusteluun ja ohjeisiin ym. http://www.vastavalo.fi/keskustelu

ja täällä siis itse valokuvapaikka: http://www.vastavalo.fi

Senni

Paartola hyvä, liittyneekö edelliseen viestiisi ne muutokset, jotka ovat viime päivinä tapahtuneet relaa.comin valokuvagalleriassa.

1) kuvia on ikään kuin vaikeampi löytää

2) ennen kaikille avoimet omat galleriat ovat käyttäjätunnusten takana

Pitemmän päälle lienee kestävämpää, että uuden sivuston suosio perustuu sen imuun, houkuttelevuuteen. Upeat sivut ne ovat, mutta relaa on toistaiseksi ollut "omempi" sekalaisine seurakuntineen ja oma kuvaaminen kun kuitenkin on vain osa retkeilyä, sen mauste (ja kamerakin sen mukainen). Biggrin

Imu aina parempi kuin työntö!

Mpx

Muutokset eivät liity vastavalo.fi -kuvapaikkaan, nämä ovat kaksi erillistä systeemiä.

Tosin sillälailla liittyy, että olen tarkkaillut enemmän tätäkin galleriaa, ja tutkinut sisältöä sekä sen määrää.

Valitettavasti aika iso osa relaa.comin kaistasta menee jo valokuville, tämä ei suinkaan ollut ajatus vaan lähinnä tuoda galleria keskustelun tueksi. Galleriasta on tullut aika suosittu, ja moderointi on aikaa vievää ja hankalaa. Resurssit ovat pienet. Nyt varsinkin hoidan tota uutta valokuvapaikkaakin.

Itse keskustelunkin määrä on kasvussa ja sitä kautta kasvaa varmaan valokuvagallerioiden kuvien määräkin, eli jossain vaiheessa galleriat vaatimallaan kaistalla saattavat vaarantaa koko paikan.

Relaa.comin valokuvagalleriat poistuvat lähitulevaisuudessa, todennäköisesti syyskuun lopussa, ikävä homma, mutta pakollinen itse keskustelun tason ja kaistan turvaamiseksi.

Eli tarkoitus ei ole pakottaa ihmisiä vastavaloon, mutta siinä olet oikeassa että kyllä toisiinsa kytkeytyvät, jo senkin takia että olen molempien paikkojen ylläpitäjä.

Kiitos palautteesta!

Senni

Mikko Paartola wrote:
Valitettavasti aika iso osa relaa.comin kaistasta menee jo valokuville, tämä ei suinkaan ollut ajatus vaan lähinnä tuoda galleria keskustelun tueksi. Galleriasta on tullut aika suosittu, ja moderointi on aikaa vievää ja hankalaa. Resurssit ovat pienet. Nyt varsinkin hoidan tota uutta valokuvapaikkaakin.

Itse keskustelunkin määrä on kasvussa ja sitä kautta kasvaa varmaan valokuvagallerioiden kuvien määräkin, eli jossain vaiheessa galleriat vaatimallaan kaistalla saattavat vaarantaa koko paikan.

Luulisi että tämänkaltainen ongelma on helppo ratkaista putsausoperaatiolla!?!

Mikko Paartola wrote:
Relaa.comin valokuvagalleriat poistuvat lähitulevaisuudessa, todennäköisesti syyskuun lopussa, ikävä homma, mutta pakollinen itse keskustelun tason ja kaistan turvaamiseksi.

KIITOS tiedosta. Jospa vihdoinkin saisin aikaiseksi omat kotisivuni. Hyvää syksyä Smile

Mpx

Toivottavasti en pahoittanut mieltäsi näillä ratkaisuilla. Olen tätä miettinyt jo ennen vastavalo.fi -sivustoakin. Tavallaan tämän relaa.comin qallerian piti olla mulle silloin kun sen avasin, eräänlainen minulle tärkeän valokuvaamisen yhdistäminen ylläpitoon. Aihealueen vieraus sekä tämän relaa.comin galleriasoftan rajoittuneisuus söivät intoa. Ja sitten tietty toi uusi idea, sivusto.

Putsausoperaatio on vähän hankala totetuttaa kun alunperin galleria on ollut täysin avoin, eli ilman rajoituksia. Mun pitäisi luoda säännöt tavallaan uudelleen ja sitten suorittaa myös ennakkokarsintaa ym.

On erittäin hankala siivota toisten omia gallerioita, varsinkaan kun ei tiedä liittyykö jokin vaikkapa huonolaatuinenkin kuva johokin keskusteluun tai muuten tärkeään juttuun..

Suosittelen vastaisuudessa lisäämään eli linkkaamaan kuvat suoraan keskusteluketjuihin.

On tässä myös varautumista valtavaan digikamerabuumiin, kuvatulva vaan kasvaa maailmassa ja varmasti täälläkin.

Yritän täälläkin aktivoitua enemmän, olen ollut taustalla viime aikoina, kiitos loistavien moderaattoreiden sekä parantuneen tason myötä!

Olen tosin vielä kolmattakin, ehkäpä suosittuakin sivustoa avaamassa lähiaikoina. Nimeltään kuolema.fi , saa nähdä miten rahkeet riittää, no syksyllä ja talvella on intoa ja aikaa!

Tuorala

Hienointahan relaa.com:n galleriassa oli täysi avoimuus. Jokainen pystyi jakamaan reissufiiliksia laittamalla kuvansa galleriaan. Esimerkiksi minun omilla kuvillani ei ole mitään asiaa tuonne vastavalo.fi:n kun ne ovat teknisesti niin heikkolaatuisia.

Kaistan rajallisuus ja muut tekniset seikat ovat kyllä ymmärrettäviä syitä luopua galleriasta. Parhaassa tapauksessahan jokaisella olisi riittävästi kaistaa ja tilaa kotihakemistossaan kuvilleen ja galleria voisi olla vain linkkikokoelma jokaisen itse hostaamiin kuviin.

nimim. 8 megapixelin digikameran ostoa harkitseva 8)

"Go out and hurt yourself before your body looses it's ability to heal itself"

Mpx

Toi linkkigalleria kuviin on hyvä idea. Helppo toteuttaakin! Kiitos,

turhankävelijä

Harmin paikka tuo gallerioiden poistuminen täältäkin. Olen kyllä ollut suurkuluttaja tuon omagallerian osalta mutta yleiseltä puolelta pyrkinyt siivoamaan kuvia kun ne ei enään ole ajankohtaisia.

Olisiko vaikea laittaa kuville joku määräaika esim kuukausi jonka jälkeen kuvat poistuisi itsestään. Kuukautta vanhempia keskusteluja ei taideta paljoa lukea joten niiden linkit joihinkin kuviin voi hyvin poistua.

Vastavalo ei ole vaihtoehto keskusteluun liittyville kuville.

Mpx

On kyllä ajatuksissa tämänkin paikan visuaalisuutta kehittää, ehkä nimenomaan jollain väliaikaisella kuvapaikalla. En tosin tiedä miten se toimisi, tai onko siihen olemassa jo valmista ratkaisua.

Kyllä kuitenkin suosittelen toistaiseksi linkkaaman kuvat itse viesteissä, netissä on paljon kuvapaikkoja jonne saa kuvat ja sitten kuvan saakin helposti keskusteluun mukaan. Tämä tietty säästää paljon kaistaa täällä, mikä olikin yksi iso syy gallerian lopettamiseen!

Joo ei toi vastavalo.fi ole mikään vaihtoehto tälle, se on ihan erilainen formaatti, kaupallisuuden ehdoilla, eli ei kai sinne oikein voi kuvia esim. myytävistä monoista laittaa..tosin jos on hyvä kuva joka toimii, niin miksei!

Mutta joo vastavalo.fi esiintyy näillä sivuilla tietysti myös sen takia että ylläpidän myös sitä ja on näppärä mainostaa sitä täällä. Osittain myös tarkoitus tiedottaa, siellä kun on nämä samat kategoriat kuin täälläkin.

Mutta kuten aiemmin sanoin, pahoittelen gallerian poistumista täältä, tässä ketjussa on lisääkin perusteluja siitä.

Senni

Mikko Paartola wrote:
.....netissä on paljon kuvapaikkoja jonne saa kuvat ja sitten kuvan saakin helposti keskusteluun mukaan...

Yhden kuvapaikan löysin puolivahingossa. Jippiillä oli vielä viime talvena jonkinlainen kuvapaikka, mutta ei ainakaan entisessä osoitteessaan enää.

Mikko ja muut, vinkkejä sellaisista paikoista, jonne voi laittaa ne "melkein huippukuvat". :lol: Kiitos.

turhankävelijä

Sennin kanssa sama ongelma. Ehti jo tottua tuohon omagalleriaan ja nyt sitten pitäisi löytää uusi paikka joitakin kuvia varten. Hakemalla löysin Ifin http://www.ifi.fi/index_high.html mutta en ole ehtinyt paremmin tutustua. Tietääkö joku tuosta ifistä tai paremmasta paikasta.

Reissun jälkeen olis näppärä usuttaa tutut ja puolitutut tuollaiseen parin kymmenen kuvan galleriaan.

seppoilmari

Otin käyttöön tuon ifin, ihan hyvä. Maksuton 15 megaan asti, sinne laittaa jo muutaman kuvan, jos eivät ole ihan valtavan suuria.

Ostin itselleni samalla lisää tilaa, 100 megaa = 10 euroa/vuosi.

Olen tehnyt omille kotisivuilleni retkikertomuksia reissuista, ja sitten kuvat tuolta ifin albumista. Vaatii vähän ohjemointitaitoa, jotta onnistuu, sillä kuvien osoitteet ovat melko hankat. Tässä yksi esimerkki:

album.fotosafe.com

Gastor

http://www.myphotoalbum.com

Toi on kuulemma yksinkertanen ja kätevä. Tonne saa suht paljon kuvia 500 kpl!!

Fate loves the fearless!

Gary

Senni wrote:
Mikko Paartola wrote:
.....netissä on paljon kuvapaikkoja jonne saa kuvat ja sitten kuvan saakin helposti keskusteluun mukaan...

Yhden kuvapaikan löysin puolivahingossa. Jippiillä oli vielä viime talvena jonkinlainen kuvapaikka, mutta ei ainakaan entisessä osoitteessaan enää.

Mikko ja muut, vinkkejä sellaisista paikoista, jonne voi laittaa ne "melkein huippukuvat". :lol: Kiitos.

[url] http://fi.msnusers.com/ilmasilta [/url] Olen joskus rekisteröitynyt ja laitoin kuvia nyt. Helppokäyttöinen ainakin - vaikka vaikuttaa ensin sekavalta. Ilmaiseksi 20 megaa kun tilaa tilaa. 3 megaa ilman tilausta.

Vaatinee nt/xp ;n ja melkoisesti imuroitavaa softaa...

Myös PSP;n käyttäjille on kuvapankki - pitää kokeilla.

Kerrotko Senni miltä näyttää Nuuksion retki. ?

Vain "jaakkola"n irvittäväksi ;)

Senni

Gary wrote:
Kerrotko Senni miltä näyttää Nuuksion retki. ?

Se näyttää suppilovahveroilta, suppilovahveroilta ja suppilovahveroilta. Näen niitä varmasti unissanikin.

Oli upea päivä. Tuli muutama kuvakin otettua, ja olisihan niitä kiva jonnekin laittaa. Ja laitankin, kunhan ehdin aiheeseen paneutumaan. Odottelen lisää vihjeitä hyvistä kuvapaikoista. Biggrin

Senni

Gary wrote:

[url] http://fi.msnusers.com/ilmasilta [/url] Olen joskus rekisteröitynyt ja laitoin kuvia nyt....

Perhana, tipukuva uusiksi, kiitos. Se on mun lemppari sellaisena kuin se OLI.

Gary

"Perhana, tipukuva uusiksi, kiitos. Se on mun lemppari sellaisena kuin se OLI."

Se on mennyt ruttuun pakatessa - originaali on jollain rompulla kyllä tallessa - palataan aiheeseen.

Tuo Vanha Suola vaan hanottaa nytten, eilen tornitentti läpi kahdella (!) virheellä - kuusi sallitaan. Tarkkis (inssiajo) vielä niin...

Tilhiä ja muita marjastajia kuvataan kohta. Täällä ainakin on pihlajissa marjaa sen minkä oksat kantaa - ellei enempi.

Suppis on hyvää: Nuukin retkellä yx rva grillasi niitä halkaistun tikun nokassa - dippasi öljyyn välillä ja viimeksi kermaan. Osaisimpa antaa naiselle yhtä näyttävan nautinnon Wink

Memento vivere !

Vain "jaakkola"n irvittäväksi ;)

DaKing

Mites www.flickr.com ??

It's good to be DaKing!

teesaa

Kamalia hintoja, kun samantason kuvia saa maailmalta 1-15 taalan hintatasolla. Ja videopätkät kansss 1080 tasoon saakka.

Esim http://www.istockphoto.com toimii hyvin PayPalilla maksaen. Moni graafikkotuttu ja mainostoimisto jo tuotakin käyttää, kun olen siitä vinkannut. Itse olen tilannut noin 40 kuvaa firman käyttöön - ei rajoituksia!!!

Jos vastavalokin edes yksinkertaistaisi tuon käyttötarkoituksen hinnoittelustaan pois, niin ehkä alkaisi kauppa vetämään paremmin. Vielä parempi, kun hinnoittelu siiirtyisi samaan formaattiin kaikkein osalta.

Wannabe mies monessa lajissa!